strafsanctie

  • roos

    Oke iets simpelers

    Kind met AD/HD zorgt voor ernstige overtredingen tijdens het geZellige samenspel(voetbal)op het schoolplein

    De overtreding bestaat uit een diversiteit aan scheldwoorden en lichamelijke agressieve uitingen.

    De straf is als volgt de hele groep krijgt een strafpunt voor gedrag van AD/HD tje.

    De pedagogische gedachtengang hierachter is….?…mij onduidelijk…

    De straf is toch een individuele straf..?

    de groep doet toch niks?

    Is de groep dan verantwoordelijk voor het gedrag van kind met AD/HD…(of zonder AD/HD)

    de juf is verantwoordelijk voor het gehele groepsproces dat zonder enige twijfel maar dat staat toch niet gelijk aan straffen voor een hele groep ten behoeve van eentje die gewoon de etterbak uithangt…

    gevolg de groep valt met zijn allen over de verstoorder heen met als tegenreactie hetgeen waar het mee begon..nl..?…ja ja u raad het al …EEN DIVERSITEIT AAN SCHELDWOORDEN EN LICHAMELIJKE UITINGEN.

    doelstelling vanuit de pedagogisch didaktisch onderbouwde juf aktie wederom behaald….?

    Scholen maar gewoon sluiten..???

  • Peerke

    Een van de eerste lessen algemene didactiek: straf nooit collectief.

  • Hans

    ten behoeve van eentje die gewoon de etterbak uithangt… zegt roos-…….

    als je niet snapt waar je over praat hou dan stil!

  • rebekka

    Ik kan me voorstellen dat een juf kan proberen wat deze aanpak uithaalt. Het hangt ook af, naar mijn mening, van de samenstelling van de rest van de groep, de afspraken die je vooraf maakt met de klas enz…

  • rebekka

    ik lees nu net pas dat dit een vervolg is, op je bericht van hieronder…

    Je kunt je afvragen of de “byzondere”kinderen weg moeten, of de juf misschien niet geschikt is… Het is zo makkelijk om de kinderen de schuld te geven… Die kunnen zich niet verweren.

    verder: zie bovenstaande reactie..