We hebben weer eens wat met school..
School vindt dat onze zoon niet de hele week met kamp mee kan. Ze vinden dat dit niet haalbaar voor hem is. Normaal ben ik erg cooperatief, maar deze school heeft een hoop credit verspeeld. Daarnaast zijn we die week ernstig in verbouwing. Thuishouden is eigenlijk geen optie. Voor ons is het lastig, maar voor hem als autist helemaal.
In eerste instantie moesten we hem 's woensdags brengen, maar we hebben al aangegeven dat we dit niet zien zitten, als we allemaal werkmannen over de vloer hebben. Ook kan mijn man geen vrij krijgen van zijn werk om dit te realiseren. Ook de maandag en dinsdag thuis, is heel lastig, omdat alles hier dan op zijn kop staat en dit heel moeilijk is voor een autist. ( dus vooral voor onze zoon moeilijk haalbaar)
School heeft aangegeven dat zij hem woensdag zelf wel naar kamp brengen. Allemaal prettig geregeld, maar dan zitten we nog met de maandag en dinsdag. School zegt dat ze verder echt niets voor hem kunnen doen. Als ze hem de heleweek meenemen, dat ze hem dan waarschijnlijk bijvoorbeeld donderdags naar huis sturen omdat hij door zal draaien. De kans op doordraaien is er wel, maar ik denk dat de kans groter is, als we hun constructie volgen ( dus 2 dagen thuis, daarna kamp.)
Hoe zit dit? Mag een school een leerplichtig kind zomaar naar huis sturen, omdat ze op kamp gaan. Mogen ze verzaken om een alternatief te bieden?