time out verwijdering

  • suus

    time out

    Mag dit zomaar,kan en basisschool je kind laten verwijderen van school

    groep 6 leerprobleem en echt licht gedragsprobleem,moet dan niet eerst een schoolonderzoek plaats vinden.

    hoe sta ik in mijn recht.

  • inge mv3

    ja een school mag en kan heel veel…

    Op het moment dat je kind een gevaar vormt voor andere kinderen mag er een time out opgelegd worden. een Time out is overigens niet hetzelfde als een verwijdering. Daar gaan procedures overheen.

    (en een gevaar vormen voor anderen kun je heel ruim zien, als ze de leerprestaties voor anderen belemmerd valt het al onder “gevaar voor anderen”)

    In de schoolgids moet je alle regels kunnen vinden…

  • Cindy

    Ja, dat kan inderdaad.

    Uiteraard moet er wel een gegronde reden voor zijn.

  • Brulboei

    Een gegronde reden is erg snel gevonden. Als de school zegt dat een leerling niet in het profiel past van de school is dat tegenwoordig al reden genoeg om een leerling de deur tewijzen. Wel zou ik daar het Min. van onderwijs van op de hoogte brengen, dat voorkomt waarschijnlijk leerplichtproblemen. Dat zelfde ministerie geeft scholen dit gereedschap om op deze manier met leerlingen om tegaan, dan vind ik dat het zelfde ministerie dit probleem ook mag oplossen.

  • Rein

    Helaas kan dit, ik heb hetzelfde meegemaakt met m'n dochter van 6

    Er zijn wel voorwaarden aan gebonden, zoals een inspanningsverplichting om een andere school te vinden of advieseren, mocht dit niet lukken kunnen ze je kind na 6 weken van school verwijderen.

    Het vervelende is vaak als je het dan op een andere school wil proberen, niet lukt

    omdat de nieuwe school bijna altijd contact met de oude school opneemt.

    De nieuwe school zegt dan de standaard zin : Wij kunnen niet de zorg bieden die jou kind nodig heeft.

    En daar sta je dan.

    Mijn dochter heeft enkele maanden zonder onderwijs gezeten.

    Oja, en je kan bezwaar maken bij het schoolbestuur, maar in bijna alle gevallen staan zij aan de kant van de school.

    Ik dacht dat er iets in augustus iets in de wet word veranderd waardoor een verwijdering bijna niet mogelijk meer is.suus schreef:

    >

    > time out

    > Mag dit zomaar,kan en basisschool je kind laten verwijderen

    > van school

    > groep 6 leerprobleem en echt licht gedragsprobleem,moet dan

    > niet eerst een schoolonderzoek plaats vinden.

    > hoe sta ik in mijn recht.