Thuisstudie via LOI, NTI, NHA

  • Annemieke

    Ik wil graag een administratieve thuisstudie (secretaresse of telefoniste/receptioniste) gaan volgen bij of het LOI, of het NTI, of de NHA. Wie heeft hier ervaring mee of weet of deze studies door werkgevers op waarde worden geschat?

  • Brulboei

    Het lijkt mij dat je deze vraag eerst met je werkgever bespreekt hoe hij daar over denkt. Ben jij 3 a 4x per week, na een dag werken in staat al je huiswerk temaken, het vraagt een bepaalde dicipline van je zelf, onder andere minder uitgaan.

  • Annemieke

    De discipline om thuis te studeren heb ik zeker wel. Ik werk alleen op dit moment niet, want ik ben arbeidsongeschikt. Wel wil ik uiteindelijk weer in het maatschappelijke leven terugkomen en daarom leek een thuisstudie mij ideaal. Maar er zit een kostenplaatje aan vast en ik wil wel investeren in een opleiding die ook erkend wordt door werkgevers.

  • Brulboei

    Uitzendbureau's hebben veel met personeel temaken waar jij werk in zoekt, zou zeker ook daar eens vragen hoe dat zit met erkende diploma's en wat het meest gevraagt wordt. Verder gebeurd het met regelmaat dat instanties je financieel kunnen ondersteunen als het om opleidingen gaat.

  • Annemieke

    Bedankt voor de tip om het bij uitzendbureaus te vragen! Nog niet aan gedacht. Over de financiele ondersteuning: dat is lastig, kan alleen in een reintegratietraject en daar ben ik nog niet belastbaar genoeg voor (helaas..).

  • Brulboei

    Sterkte

  • Annemieke

    Bedankt!

  • angel.1972

    Ja hoor op waarde geschat zonder enige twijfel

    menig docent(basisschool) volgt ook zijn/haar opleiding(en) vie de LOI.

  • Annemieke

    Bedankt!

  • Diana

    Ik heb helaas andere dingen gehoord over die opleidingen… ze kiezen toch eerder iemand die zijn of haar diploma bij een ROC bijvoorbeeld gehaald heeft. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven om het toch gewoon via het ROC te doen en niet verder te gaan via de LOI (andere opleiding weliswaar misschien heeft het daar mee te maken maar dat lijkt me sterk).

    Groetjs, Diana