tweetaalig

  • sandra

    Hallo,

    ik heb even een vraagje,

    mijn dochter van 4 jaar is in november begonnen in groep 1 of eigenlijk heet dat groep 0.

    Zij wordt tweetaalig opgevoed. Maar we merken en ook de juf dat het toch te moeilijk voor haar wordt.

    Dus nu lezen we veel voor en haar laten vertellen over wat we gelezen hebben enz.

    Hebben jullie misschien nog tips of links naar spellen of iets anders voor kleuters die tweetaalig worden opgevoed.

    Bedankt

  • Anita Moolenaar

    Een kind kan ook veel leren tijdens alles wat hij/zij ziet tijdens andere activiteiten. Zo hebben wij tenslotte de taal ook geleerd. Je ging met je vader/moeder mee en onderweg legde zij alles uit over wat je zag. Dat is het meest handig: wijs alles aan wat je ziet als je iets gebruikt en vertel hoe het heet. Desnoods laat je het kind de woorden stempelen en erbij leggen. Buiten is het wat anders natuurlijk. Een simpel boek laten lezen wat ondersteunt wordt door een cassettebandje is ook mogelijk maar misschien later. sandra schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > ik heb even een vraagje,

    >

    > mijn dochter van 4 jaar is in november begonnen in groep 1 of

    > eigenlijk heet dat groep 0.

    > Zij wordt tweetaalig opgevoed. Maar we merken en ook de juf

    > dat het toch te moeilijk voor haar wordt.

    > Dus nu lezen we veel voor en haar laten vertellen over wat we

    > gelezen hebben enz.

    >

    > Hebben jullie misschien nog tips of links naar spellen of

    > iets anders voor kleuters die tweetaalig worden opgevoed.

    >

    > Bedankt

  • natascha

    Wij hebben hier totaal geen problemen met het 2 talig opvoeden van de kinderen. We praten thuis NLs en Engels en op school en “buiten” horen ze alleen maar engels. De kinderen schakelen gewoon over.

    Kijk eens bij ouders online, daar is een forum opvoeden in het buitenland en ook wordt er veel gepraat op de site zelf over meertalig opvoeden.

    Succes!

    PS Woon je in NL??

  • Klaas Vaak

    Neem zelf ook eens wat lessen.

    Kan geen kwaad , denk ik.

  • azalia

    begin met logopedie heb ik ook gedaan en het help echt heel goed.