Functie leraarondersteuner

  • annet massee

    hallo Anita, (en andere )

    ik ben werkzaam als onderwijsassistent in het basisonderwijs en ben op zoek naar de opleiding LERAARONDERSTEUNER. Jij hebt het over certificaat, mag ik vragen waar je die gehaald hebt??

    groet Annet

  • sabine

    No way dat een leraarondersteuner hetzelfde is als klasseassistent.. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding leraarondersteuner en ik zit toch echt wel hoger dan een klassenassistent.. Zoals het bij ons beschreven wordt is een klassenassistent een snottebellenveger (kort door de bocht gezegd) een onderwijsassistent doet onderwijs ondersteunende taken en een leraarondersteuner is gewoon een leerkracht zonder eindverantwoordelijkheid..

  • Rens Oosthoek

    Voor een praktische en korte opleiding tot leraarondersteuner vmbo of instructeur mbo, vindt u alle informatie op www.vakmensenindeschool.nl.

  • saba Tewolde

    Beste mensen kan iemand mij helpen waar ik de opleiding tot leraarondersteuner kan volgen?En hoelang het duurt en waar?

    gr Saba

  • debora

    Hallo allemaal,

    Ook ik ben onderwijsassistent en zou graag leraarondersteuner in het basisonderwijs willen worden. Kan iemand mij aan een website helpen

    van een school waar deze opleiding gegeven wordt?

  • Ayse

    Anita,

    Zou ik mogen vragen waar jij je certificaat hebt gehaald voor de functie leraarondersteuner? En is dat een certificaat voor in het VO of PO?

    Alvast bedankt,

    Ayse

  • Odette Schweitz

    He Sabine,

    Ben benieuwd waar je die opleiding tot leraarondersteuner voor het so of sbo hebt gedaan. Regio Amsterdam? Ik vind alleen opleidingen tot onderwijsondersteuner OF instructeur/leraarondersteuner voor op het (v)mbo, op het net!

    Odette

  • NienkeP

    Leraarondersteuner is geen normfunctie, zoals klassen- of onderwijsassisten, m.a.w dit is geen functie waarbij de functiebeschrijving landelijk vastligt.

    Besturen kunnen zelf beslissen hoe ze deze functie binnen hun scholen inrichten, en daardoor kan het dus zijn dat een leraarondersteuner op de ene school een zwaardere of een lichtere baan heeft dan op een andere school.

    Bij de meeste besturen is leraarondersteuner inderdaad een zwaardere baan dan klassen- of onderwijsassistent, schaal 5 of 6, terwijl klassen- en onderwijsassisten schaal 3 of 4 werkt is.

    Neemt niet weg dat veel klassenassistenten ook vaak werk doen wat eigenlijk door een leraar gedaan zou moeten worden.

  • Cindy

    Waar kan je de opleiding doen of het certificaat behalen?? Ik be al een tijdje aan het zoeken maar kan de opleiding nergens vinden.

    groetjes Cindy

  • Mariëlle

    Aan het Deltion college te Zwolle kun je een certificaat halen voor leraarondersteuner, dit zit bij de opleiding onderwijsassistent in.