hallo Anita, (en andere )
ik ben werkzaam als onderwijsassistent in het basisonderwijs en ben op zoek naar de opleiding LERAARONDERSTEUNER. Jij hebt het over certificaat, mag ik vragen waar je die gehaald hebt??
groet Annet
No way dat een leraarondersteuner hetzelfde is als klasseassistent.. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding leraarondersteuner en ik zit toch echt wel hoger dan een klassenassistent.. Zoals het bij ons beschreven wordt is een klassenassistent een snottebellenveger (kort door de bocht gezegd) een onderwijsassistent doet onderwijs ondersteunende taken en een leraarondersteuner is gewoon een leerkracht zonder eindverantwoordelijkheid..
Leraarondersteuner is geen normfunctie, zoals klassen- of onderwijsassisten, m.a.w dit is geen functie waarbij de functiebeschrijving landelijk vastligt.
Besturen kunnen zelf beslissen hoe ze deze functie binnen hun scholen inrichten, en daardoor kan het dus zijn dat een leraarondersteuner op de ene school een zwaardere of een lichtere baan heeft dan op een andere school.
Bij de meeste besturen is leraarondersteuner inderdaad een zwaardere baan dan klassen- of onderwijsassistent, schaal 5 of 6, terwijl klassen- en onderwijsassisten schaal 3 of 4 werkt is.
Neemt niet weg dat veel klassenassistenten ook vaak werk doen wat eigenlijk door een leraar gedaan zou moeten worden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?