Dochter op het s.o

  • Rein

    Uit vorige berichten is het verloop te volgen van m'n dochter

    Zij zit nu ruim 2 maanden op het so van het bascule

    De school heeft tot nu toe geen agressief/ontoelaatbaar gedrag (geen leerachterstand) gezien bij m'n dochter(6) Zij was verwijderd van basisschool wegens zeer agressief en ontoelaatbaar gedrag. Het gaat ook goed op deze s.o school, maar zij word wel eens gespuugd door een jongen, dit word meestal niet gezien door het schoolpersoneel

    1. Wat zal er gebeuren met m'n dochter als zij zich goed blijft gedragen (naar wat voor school zou zij moeten want dit is een tijdelijke school) Moet een basisschool haar toelaten wat tot nu toe niet gelukt is omdat de school waar ik haar aanmeld contact opneemt met de school waar zij verwijderd is.

    2. Wat kan ik doen als zij regelmatig gespuugd word en de school er te weinig aan doet )

  • rebekka

    op vraag 1 weet ik niet direct het antwoord…

    Volgensmij nemen nieuwe scholen contact op met de school waar het kind NU zit. Dat is dus in jullie situatie een school, die heel positief over haar is. Een kind ontwikkelt zich en het heeft ook totaal geen zin in hun optiek om twee scholen eerder hun informatie te halen.

    Met die van ons hadden we het probleem dat hij op de eerdere school hij het super goed deed, maar de nieuwe school helemaal niet. Toch willen ze allemaal alleen het verhaal horen van de laatste school. (dat was de situatie van so naar vso)

    Op vraag 2 is er denk ik geen pasklaar antwoord. Ten eerste: “te weinig” is erg relatief… Wat vind jij te weinig, wat vind school te weinig en wat IS te weinig.

    op een so school zijn meer gedragsproblemen. Hoewel agressief gedrag eigenlijk niet mag gebeuren…. ook deze kinderen hebben recht op onderwijs. En dat maakt het erg ingewikkeld. (langleven het systeem om alle kinderen met problemen bij elkaar te stoppen…)

    Ik zou goed in gesprek blijven met school hierover. Ik zou het bespreekbaar laten blijven en ik zou proberen het een gedeelde zorg met school te laten zijn. Probeer vertrouwen te hebben/houden in de school. Als dat niet meer het geval is, kun je overwegen een andere school te zoeken, maar ik ben bang dat ook daar weer agressie te vinden is.

    Het is wel heel goed te lezen dat het nu zo goed gaat met je dochter!

  • Peerke

    Van bespuwen kun je aangifte doen; dat lijkt me geen toelaatbaar gedrag in onze samenleving.

  • rebekka

    dat kan, maar de vraag is: wat bereik je ermee, en bereik je wat je wilt bereiken?

    Hoeveel aangiftes zouden dan gedaan moeten zijn tegen de dochter van Rein, die op de vorige school aggressief gedrag vertoonde….

    Ook een evt aangifte zou ik in overleg met school doen…

  • Rein

    Zolang de school zich in blijft spannen om dit soort dingen te voorkomen, zal ik er geen punt van maken

    Ik ga er melding van maken, en ik mag dan tooch wel verwachten dat het niet meer gebeurdrebekka schreef:

    >

    > dat kan, maar de vraag is: wat bereik je ermee, en bereik je

    > wat je wilt bereiken?

    >

    > Hoeveel aangiftes zouden dan gedaan moeten zijn tegen de

    > dochter van Rein, die op de vorige school aggressief gedrag

    > vertoonde….

    >

    > Ook een evt aangifte zou ik in overleg met school doen…

  • rebekka

    nee, ik denk dat het niet reeel is te verwachten dat het niet meer gebeurd… De andere kinderen zitten er ook niet voor hun zweet voeten…

    Het is wel reeeel te verwachten dat ze er mee gaan doen, wat ze kunnen doen.

    suc6!

  • marco

    Je kan zo wie zo dit bij de leerkracht aankaarten en ook bij de directie.Juist op deze scholen doen ze alles om dit soort gedrag om een goede manier te sturen .De kinderen die hier zitten hebben nou eenmaal meer aandacht en structuur nodig dan een doornsnee kind.Aangifte doen schiet je naar mijn idee niets mee op.Met praten bereik je meer .