Hallo,
Mijn zoon zit in 3 HAVO, haalt slechte ciijfers en het ziet ernaar uit dat hij of blijft zitten of anders een niveau lager moet volgend jaar. Nu trekt hij het echt niet meer, zit half overspannen thuis, is om de haverklap echt ziek van school want hij doet echt enorm z'n best, maar blijft lage cijfers halen. Hij wil liefst nu al stopppen met HAVO en een meer praktijk-gerichte opleiding gaan doen zoals VMBO handel en administratie. Van ons mag het, hij hoeft niet op zijn tenen te lopen vinden wij en zeker niet als hij daar diepongelukkig van wordt. Ik vraag me af: kan dit ook halverwege het schooljaar? Gebeurt dat wel eens? Hij kan ook 3 HAVO afmaken maar dan heeft hij straks een heel jaar het vak Handel en administratie gemist (daar beginnen ze in 3 VMBO al mee.) Als hij nu halverwege zou instromen, dan zou hij maar een maand of 4,5 gemist hebben van dat vak en valt denk ik best in te halen door zelfstudie ofzo. Juist omdat hij dan met verschillende andere vakken waar hij wel goed in is (Nederlands en Engels bijv.), een voorsprong heeft en hij in 3 VMBO niet zo hard zal hoeven blokkken als in 3-HAVO, blijft er vast wel tijd over om zelf de gemiste lessen van die paar maande in te halen. (met hulp van ons eventueel, wij hebben een eigen bedrijf)
Hoe denken jullie hierover?