MBO

  • sasja

    Bestaat er nog iets anders in nederland dan doe rotte MBO ROC scholen

    Gewoon algemeen onderwijs voor een 16 jarige die wil doorleren maar niet beroepsgericht nog ????

    De hele instelling ROC moest eens onder de loep worden genomen

    Schooluitval bij jongeren ??? vind je het gek de meest gemotiveerde kids hebben het na 4 maanden gezien daar

  • Misdefinitie.nl

    Bij algemeen onderwijs denk ik aan de HAVO. Anders kom je in de richting van de cursussen waar je niet bijzonder veel aan hebt. Onderwijs volg je nu eenmaal met als doel later iets te kunnen in een beroep.

  • Marto

    Je kunt naar de havo gaan.

    Het MBO heeft niet meer, maar ook niet minder, uitvallers dan 30 jaar geleden, als je kijkt naar het eindniveau (4).

    Alle tussentijdse uitvallers krijgen nu certificaten of een ander diploma, d.w.z. niveau 1 of 2 of 3.

    Helaas is het eindniveau wel lager geworden. Vakspecifiek soms maar een klein beetje, maar de algemene ontwikkeling blijft fors achter. Hierdoor worden deze mensen minder vaak aangenomen als bijvoorbeeld leidinggevende in een kleine afdeling. Hiervoor worden nu HBOers voor ingezet.

  • sasja

    IK heb echt geen foed woord over voor het MBO en ben niet de enige

    HAVO is geen optie, kind wordt niet geacepteerd voor opeiding te laag dus een slechte start betekend tegenwoordig vakken vullen na je school

  • Birra

    Als uw kind naar het MBO kan dan kon dan kan het ook naar de HAVO!

    Wellicht een andere optie: VHBO, hetzelfde als HAVO na de MAVO maar dan met een jaartje extra (versnellen is een optie). Het eindexamen is exact hetzelfde als dat van de HAVO.

  • Marto

    Welke MBO's en ROC's heb je bezocht?

    Kun je wat duidelijker aangeven welke problemen je hebt met ‘het MBO’?

  • sasja

    Bestaat het vhbo nog ????

    Verschillende MBO scholen het aantal lesuren wat het kind nu volgt is wel ….10 in de week knap aantal voor 3 dagen

  • sasja

    Kinderen kunnen niet altijd naar de havo als ze ook naar het mbo kunnen maar bestaat het VHBO nog

  • Emma321

    Dit klopt niet, hoor. Mijn zoon is gestopt na 2 jaar MBO en arriveerde thuis op de laatste dag van het schooljaar 2006 met een uitschrijfformulier. Dus geen certificaat.

  • Marto

    Je kunt natuurlijk alleen een certificaat krijgen voor de onderdelen die je met een voldoende hebt afgerond.