Grin, onze originele afdankertjes stonden daar al uit de tijd dat zoonlief daar nog leerling was, maar het lukt me niet contact met de directie te krijgen, en vml. zijn de toefjes op de pudding het laatste waar ze zich mee bezig houden, maar ik heb in samenwerking met andere ouders van oud-leerlingen al een box gehuurd van ca. 10m kwadraat, en die begint zich te vullen met de boeken en spullen waar onze kinderen zich destijds ook zo mee konden vermaken; weliswaar niet de nieuwste atlas en de boeken misschien niet in de nieuwste spelling, maar met de spullen waar niet onmiddellijk aan gedacht wordt, zoals spullen voor de poppenhoek, potjes voor planten ….. ik heb zelfs al twee voor het Montessori onderwijs zo kenmerkende kleedjes gekregen
Enfin, we sparen nog even door in de hoop dat we ook op de voorlopige noodlocaties het specifieke aspect van het Montessori-onderwijs kunnen behouden.
Bij de weg: niet naar bedoeld, maar heeft iemand enig idee waarom alleen blanke, hoogopgeleide ouders bij mij aan de lijn hangen, terwijl de betreffende locatie tegenwoordig een ‘zwarte school’ lijkt te zijn gezien de oorsprong van de populatie:? Enig idee hoe ik ook de ouders van de huidige leerlingen kan mobiliseren?