Hoi
I heb effe een vraag. Ik stel deze vraag speciaal voor mijn zusje want we zijn met het gezin uit aan het zoeken of een school zomaar kan zeggen je hoeft niet meer naar school te komen. Ik zal effe in het kort uit leggen wat er aan de hand is.
Mijn zusje zit in de derde klas verpleegkunde op eht MBO. Tot nu toe heeft ze bijna alle gehaald behalve haar enerlaatste stage want op de afdeling waar ze stage liep was al over bekend dat geen enkele stagere daar een voldoende krijgt zij ook niet maar er werd ook heel vervelend gedaan tegen stageres en mijn zusje had op den duur ik wil niet meer ze is toen wel door gegaan. Ze is nu sinds een paar weken op een nieuwe stage enhet bevalt/beviel haar goed en iedereen was te vreden over haar. Nu heeft ze gister een gesprek gehad met de stagebegeleiders van school en van haar stage plek en heeft te horengekreegn dat ze niet meer op school hoeft te komen omdat deze opleiding niks voor haar is en dat ze niet de feling heeft om in de zorg te werken. Dit terwijl iedereen op andere stages en de plekken waar ze vakantie werk heeft gedaan zeiden dat ze dat voor iemand n opleiding juist heel veel heeft en ze is zelfs door een stage plek opgebeld geworden want ze wilde haar heel graag als vakantie hulp mdat ze zo goed met de bewoners om kon gaan. Aar ze heeft dus nu ineens tehoren gekregen dat ze moet stoppen. Iet waar ze het heel erg moeilijk mee heeft. Ook heeft ze van dezelfde stage plek alleen een andere begeleider een aantal weken terug en rapport gekregen waar op staat dat ze een voldoende heeft voor haar stage en dat ze het heel erg goed doet. Allemaal een beetje tegen strijdig dus.
Maar nu is mijn vraag kan iemand mij vertellen of een school zomaar kan zeggen je hoeft niet meer te komen zoek maar een andere opleiding.
Mijn ouders hebben wel nog een gesprek op school maar ben bang dat dat niet veel meer zal helpen. En ken nog z'n verhaal van dezelfde school dat ze al eerder bij een meisje gedaan hebben dat ook zover in haar opleiding was.
groetjes Chantal