Vandaag kreeg ik keurig in gesloten enveloppe de diverse schoolgelden fondsen enz enz overhandig.
Gesloten enveloppe ???…ik werd al enigzins argwanend volgend jaar krijg ik hem ongetwijfeld aangetekend.
De school gelden voor het komende school jaar )lager onderwijs bedragen 102,00 euro incl. BTW
1 x schoolreis 75,00 euro meerdaagse schoolreis kindjes van groep zes.
1 x sinterklaas 7,00 euro (vreemd ik heb net een kadootje gekocht voor dit bedrag voor kindje uit de klas )
1 x 20,- euro schoolfonds (vrijwillige bijdrage) maar we vullen het bedrag gemakshalve alvast in geen betaling staat uiteindelijk gelijk aan het jezelf aan de schandpaal nagelen(het betreft nl miniscuul dorpsschooltje)
Veel .?of ben ik nou een knieperd ik weet dat er mensen zijn die de hik krijgen van een dergelijk bedrag.
Maar oke ik ga schrappen zoals de heer lavall al zei ben ik niet verplicht om mijn kind mee te laten gaan op een dergelijk meerdaagse schoolreisjes strafkamp.
Ik vindt dit in huidige tijd pedagogisch didaktisch ook niet verantwoord.
Men kent elkaar niet meer en ik geef mijn dierbaarste bezit nou niet graag mee aan vreemde mensen helemaal niet aan de zgn kijk mij eens leuk zijn stagieres…(wij zijn ook kind)
LEVENSGEVAARLIJK
Vrijwillige bijdragen is leuk hoor maar laat het dan ook vrijwillig zijn.
mensen kunnen zelf wel over hun portemonne oordelen en misschien vallen de bedragen dan wel eens hoger uit …goede motivatie omtrent wat we met het geld doen doet wonderen en kan een ieder voor zich bepalen om zelfs een beetje extra in de pot te doen.
En tja sinterklaas het is niet en.. en het is of ..of