schoolgelden

  • angel.1972

    Vandaag kreeg ik keurig in gesloten enveloppe de diverse schoolgelden fondsen enz enz overhandig.

    Gesloten enveloppe ???…ik werd al enigzins argwanend volgend jaar krijg ik hem ongetwijfeld aangetekend.

    De school gelden voor het komende school jaar )lager onderwijs bedragen 102,00 euro incl. BTW

    1 x schoolreis 75,00 euro meerdaagse schoolreis kindjes van groep zes.

    1 x sinterklaas 7,00 euro (vreemd ik heb net een kadootje gekocht voor dit bedrag voor kindje uit de klas )

    1 x 20,- euro schoolfonds (vrijwillige bijdrage) maar we vullen het bedrag gemakshalve alvast in geen betaling staat uiteindelijk gelijk aan het jezelf aan de schandpaal nagelen(het betreft nl miniscuul dorpsschooltje)

    Veel .?of ben ik nou een knieperd ik weet dat er mensen zijn die de hik krijgen van een dergelijk bedrag.

    Maar oke ik ga schrappen zoals de heer lavall al zei ben ik niet verplicht om mijn kind mee te laten gaan op een dergelijk meerdaagse schoolreisjes strafkamp.

    Ik vindt dit in huidige tijd pedagogisch didaktisch ook niet verantwoord.

    Men kent elkaar niet meer en ik geef mijn dierbaarste bezit nou niet graag mee aan vreemde mensen helemaal niet aan de zgn kijk mij eens leuk zijn stagieres…(wij zijn ook kind)

    LEVENSGEVAARLIJK

    Vrijwillige bijdragen is leuk hoor maar laat het dan ook vrijwillig zijn.

    mensen kunnen zelf wel over hun portemonne oordelen en misschien vallen de bedragen dan wel eens hoger uit …goede motivatie omtrent wat we met het geld doen doet wonderen en kan een ieder voor zich bepalen om zelfs een beetje extra in de pot te doen.

    En tja sinterklaas het is niet en.. en het is of ..of

  • rebekka

    Ik moet geloof ik even denken over wat je schrijft…

    ja je hebt gelijk, het is duur/ veel geld…. je hebt ook gelijk dat vrijwillig eigenlijk helemaal niet zo vrijwillig is, maar hoe je het schrijft….

    Je komt erg argwanend over… Je noemt eigenlijk dat school niet veilig is… dat stageres levensgevaarlijk zijn… enz.. Je bent eigenlijk behoorlijk beledigend in generaliserende zin.

    Ik denk dat je je af moet vragen of je je kind niet iets meer los moet laten.. ook kun je je afvragen of dat het niet wijs is om een school te zoeken waar jij wel vertrouwen in hebt…

    De manier hoe je je vraag stelt, geeft mij het gevoel dat het helemaal niet over geld gaat….

    Maar ik kan me natuurlijk vergissen….

  • Wip

    Hi Angel

    Een meerdaagse schoolreis voor 75 euro?! Meid dat is spotgoedkoop!

    7 Euro voor Sinterklaas dat is niet voor het kado maar voor de Sint die langs komt en voor de pepernoten of hoeft jou kind niks?

    De vrijwillige bijdrage van 20 euro is inderdaad niet zo vrijwillig als het lijkt.

    Wanneer je niet betaald kan je echter niet gedwongen worden.

    Wel zou het netjes zijn om te vertellen waarom je niet betaald. Andere ouders gaan waarschijnlijk straks meer betalen hierdoor.

    Het gat moet toch opgevuld worden.

    Ik ben met je eens het is veel geld in 1 keer veel scholen bieden de mogelijkheid om in termijnen te betalen.

    Wip

  • M Lavell

    Hou het bij jezelf. Je hoeft niet te betalen. Je hoeft niet uit te leggen waarom je niet wil betalen. Maar je hoeft zeker ook niet negatief te doen over anderen die wel willen betalen of over de dingen die georganiseerd worden.

    Gewoon iedereen in zijn waarde laten en voor jezelf op je eigen waarde staan. Voor dat laatste is niet betalen genoeg.

  • Janneke

    Vooral NIET betalen. Enig idee hoeveel miljoenen er in het voortgezet op de plank liggen?

  • rebekka

    ik vraag me af of dat zo werkt… Dat geld ligt denk ik niet op de plank voor schoolreisjes en andere extra's.

    En of dat dat geld echt zo op de plank ligt, dat vraag ik me ook erg af…

  • Marto

    Het geld ligt gewoon op de plank en is beschikbaar.

    Als de regering zou besluiten om overmorgen het ongebruikte budget terug te vorderen, gaan de scholen morgen investeren. Sommige scholen hebben zoveel geld dat ze een bank zouden kunnen worden.

    Er zijn natuurlijk ook scholen met relatief weing geld.

  • inge

    ik vind dat je geliijk heb

    ik heb het op het laatst ook niet meer betaald

    zo gezellig zijn die schoolreisjes niet meer plus wat je ook al zei die stageres van maar amper 16 a 17 jaar oud gaf ik mijn kind ook niet meer aan mee

    (na verschillende voorvallen) en dat heeft niks te maken met je kind los laten

    maar oprechte bezorgheid

    zo goed is het onderwijs plus het in de gaten houden van je kind ook niet meer

    als het niet goed voelt gewoon niet betalen ga van dat geld zelf iets met je kind doen is nog verantwoord ook nogangel.1972 schreef:

    >

    > Vandaag kreeg ik keurig in gesloten enveloppe de diverse

    > schoolgelden fondsen enz enz overhandig.

    > Gesloten enveloppe ???…ik werd al enigzins argwanend

    > volgend jaar krijg ik hem ongetwijfeld aangetekend.

    > De school gelden voor het komende school jaar )lager

    > onderwijs bedragen 102,00 euro incl. BTW

    > 1 x schoolreis 75,00 euro meerdaagse schoolreis kindjes van

    > groep zes.

    > 1 x sinterklaas 7,00 euro (vreemd ik heb net een kadootje

    > gekocht voor dit bedrag voor kindje uit de klas )

    > 1 x 20,- euro schoolfonds (vrijwillige bijdrage) maar we

    > vullen het bedrag gemakshalve alvast in geen betaling staat

    > uiteindelijk gelijk aan het jezelf aan de schandpaal

    > nagelen(het betreft nl miniscuul dorpsschooltje)

    >

    > Veel .?of ben ik nou een knieperd ik weet dat er mensen zijn

    > die de hik krijgen van een dergelijk bedrag.

    >

    > Maar oke ik ga schrappen zoals de heer lavall al zei ben ik

    > niet verplicht om mijn kind mee te laten gaan op een

    > dergelijk meerdaagse schoolreisjes strafkamp.

    > Ik vindt dit in huidige tijd pedagogisch didaktisch ook niet

    > verantwoord.

    > Men kent elkaar niet meer en ik geef mijn dierbaarste bezit

    > nou niet graag mee aan vreemde mensen helemaal niet aan de

    > zgn kijk mij eens leuk zijn stagieres…(wij zijn ook kind)

    > LEVENSGEVAARLIJK

    >

    > Vrijwillige bijdragen is leuk hoor maar laat het dan ook

    > vrijwillig zijn.

    > mensen kunnen zelf wel over hun portemonne oordelen en

    > misschien vallen de bedragen dan wel eens hoger uit …goede

    > motivatie omtrent wat we met het geld doen doet wonderen en

    > kan een ieder voor zich bepalen om zelfs een beetje extra in

    > de pot te doen.

    >

    > En tja sinterklaas het is niet en.. en het is of ..of