Beste Muttah
Op dit punt verschillen wij dan van mening en waarschijnlijk ook van mentaliteit.
Ik vind als je werkt wordt je betaald voor wat je doet en mag de betaler dus ook verwachten dat jij dan ook je uiterste best doet en het aantal uren aanwezig bent als afgesproken, daar wordt je voor betaald.
Als je vind dat je te weinig betaald krijgt dan is dat je goed recht maar een derde partij (de leerlingen) mag hier nooit de dupe van worden.
Als je beter betaald wil worden dan is het je goed recht daarvoor te strijden of je kan natuurlijk ook ander werk zoeken waar je beter betaald wordt.
Ik zie om mij heen de mentaliteit van mensen steeds verder terug lopen.( niet alleen bij leerkrachten)
Ik woon kennelijk in een omgeving waar leerkrachten graag wonen want ik word er door omringd. Ik zie ze hier om 8.00 uur in de ochtend vertrekken richting school en zie ze om 16.00 uur weer terugkeren met de kinderen op de achterbank.
In de tussentijd hebben ze de kinderen afgeleverd bij het kinderdagverblijf en ook weer opgehaald. Wat ook opvalt is dat ze allemaal 3 dagen werken maandag, dinsdag, woensdag of woensdag, donderdag, vrijdag en op woensdagmiddag zijn ze thuis O, ja en het zijn nagenoeg enkel vrouwen.
Ik heb het nu over leerkrachten basisonderwijs, de leerkrachten voortgezet gaan en komen op onnavolgbare tijden.
Op zich heb ik er niet echt iets op tegen dat ze komen en gaan wanneer het hun goeddunkt als ze dan op de tijden dat ze lesgeven ook echt hun stinkende best doen. Helaas maak ik uit de opmerkingen van mijn kinderen op dat dit niet het geval is.
Voor de kinderen zijn er hele strenge regels, huiswerk maken, doe je dit niet dan moeten ze terugkomen.
Op tijd komen, zijn ze te laat dan moeten ze terugkomen.
Begrijp me goed ik vind dit prima regels, waar ik wel moeite mee heb is dat de leerkrachten regelmatig te laat in de klas zijn, geen 5 minuten maar 15 of 20 minuten, het komt ook regelmatig voor dat ze helemaal niet komen en dat daar geen uitleg voor wordt gegeven. Wat ik ook vervelend en onbegrijpelijk vind is dat proefwerken te laat terugkomen of helemaal niet teruggegeven worden, hoe moet een leerling dan van zijn fouten leren.
De regels die voor leerlingen gelden moeten ook voor leerkrachten gelden en dan met dezelfde sancties, dat is eerlijk tegenover elkaar en de leerlingen krijgen meteen een goed voorbeeld.
Ik ben waarschijnlijk van een andere generatie en heb andere waarden en normen dan jij, daar kun jij niets aan doen dat brengt de verandering van tijd (helaas) met zich mee.
Nu nog even dit: mijn schrijven staat ongetwijfeld vol spel en stijlfouten maar bespaar je de moeite om hier op in te gaan, doe dit liever voor je leerlingen zij betalen je er voor.
Vriendelijke groet, jk.