toelating basisonderwijs

  • rein

    M'n dochter (6) is verwijderd van een basisschool, om die verwijdering tot uitvoer te brengen waren de problemen verzwaard, we waren er ook al snel achter dat je bij het schoolbestuur niet je gelijk kan halen (De school heeft altijd gelijk, en als de school geen gelijk heeft dan krijgt de school gelijk)

    Div. instanties zijn ingeschakeld waaronder ggz

    ggz zorgt voor het schooladvies i.z.m. het zorgplatform

    Wij als ouders kunnen niet leven met het advies wat er uit was gekomen

    (Bascule)

    Wij zijn van mening dat ze het op een andere basisschool moet kunnen redden (dit geven div. onderzoeken aan behalve het onderzoek van ggz zelf)

    Kan ik mijn dochter gewoon op een andere basisschool aanmelden ? of mag een basisschool een kind weigeren ?

  • zita

    Beste Rein,

    Helaas mogen scholen kinderen weigeren.

    Je kunt wel proberen of een andere school het aandurft met je dochter. Wat wij hebben gemerkt, is dat scholen vaak op basis van het opgebouwde dossier, het kind toch weigeren.

    Wat ik niet snap is dat het schooladvies voor je dochter “de Bascule” is. Voor zover ik weet is de Bascule een centrum voor kinder- en jeugdpsychiatie. Ze werken wel nauw samen met een school, de prof. Waterinkschool.

    Sterkte!

    Groetjes van Zita

  • ZZ

    Als de school/leraar geen gelijk heeft treed regel 1 in werking nl. dat de school/leraar áltijd gelijk heeft!

    Balen voor jullie, en vooral voor je dochter. Zo jong al in een hoek gedrukt. Ja, daar zijn we hier in nederland goed in! Kinderen afzeiken en een stempeltje opplakken dat kunnen ze wel op school, maar les geven ho maar!

    Ik zou net zo lang leuren (sorry maar dat wordt het wel) tot je een school gevonden hebt die het wil proberen. Die zijn er natuurlijk heus wel, alleen zijn die ook in de buurt?!

    Ik denk dat je op een zg. ‘vrije’ school het meeste kans maakt.

    Let wel op dat als je binnen je woonplaats gaat zoeken dat scholen tegenwoordig een cluster vormen met andere scholen. Zorg dat je in ieder geval binnen een ander ‘ cluster ’ zoekt.

    Heel veel succes.

    ZZ