rapport kleuters

  • Natasja

    Wij willen een ander rapport ontwerpen voor onze groepen 1 en 2. Momenteel werken wij met een rapport dat afgeleid is van de observatiemethode Kijk. Echter deze vorm van noteren is te ingewikkeld voor de ouders. Tijdens de rapportgesprekken zijn de leerkrachten meer bezig het rapport uit te leggen dan dat ze eraan toe komen om te vertellen hoe het met het kind gaat.

    Graag zouden we wat tips ontvangen voor het maken van een duidelijk rapport, dat vooral niet te ingewikkeld is. We hebben namelijk te maken met veel ouders van allochtone afkomst, waarvan een deel weinig tot geen scholing heeft gehad.

    Verder zou het prettig zijn als we op een of andere manier de observatiegegevens van Kijk in het rapport kunnen weergeven.

    Wie heeft er tips of kan een voorbeeld van een rapport sturen? Elk voorbeeld van een rapport dat bij groep 1 en 2 gebruikt wordt is goed, ook als de school geen gebruik maakt van Kijk.

    Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

    Natasja

  • M Lavell

    Kun je die observatielijst even laten zien? Misschien kunnen we je dan helpen.

  • Natasja

    Ik zal thuis kijken of ik die lijst kan inscannen. Dat kan namelijk niet op school.

  • Nicole

    Hebben jullie ondertussen al iets nieuws gevonden? Wij zijn hier namelijk ook naar op zoek!

    Groetjes Nicole

  • speelgoed_debilt@hotmail.com

    Hoi,

    Ik moet/ wil voor mijn studie RT Master SEN, hier mijn praktijkonderzoek naar doen. Het is mijn verlegenheidsvraag, is iemand al verder gekomen? suggesties? Werken jullie toevallig ook met Schatkist? werken jullie ontwikkelingsgericht?