Bezoekjes

  • Jan

    Wij willen met ons team graag eens een kijkje nemen op een basisschool waar veel aan thematisch werken wordt gedaan. Het staat bij ons in de planning als veranderingsonderwerp. Zijn er scholen die ons kleine team van ca. 7 personen eens een keer op een woensdagmorgen kunnen ontvangen? Uiteraard vinden we het vanzelfsprekend dat daar een vergoeding tegenover staat. Ook een tegenbezoek aan onze school is uiteraard mogelijk. Ons team heeft de afgelopen jaren jaarlijks een bezoek aan collega's gebracht in het kader van onze veranderingsonderwerpen en dit als bijzonder plezierig en leerzaam ervaren. Ik hoor graag reacties!

  • muttah

    Beste Jan,

    Thematisch werken in de planning als veranderingsonderwerp? Doe niet zo mal. Kinderen hebben recht op rekenen en taal: ga eens recht zitten, pak je schrift, sla je boek open en luister naar wat de meester zegt. Omdat menige onderwijzer van vandaag ook niet meer zeker is over de werkwoordspelling en het product van breuken, doet de directeur van een basisschool er beter aan zijn onderwijzend personeel een degelijke taal- en rekencursus aan te bieden, dan het met onderwijsvernieuwende felicitaties naar een zelfbenoemde voorhoede school te laten afreizen.

    Het speelkwartier duurt precies vijftien minuten.

    Vriendelijke groet,

    Muttah

  • Jan

    Beste Muttah,

    Gelukkig bepalen wij nog zelf wat we als school willen. Je spreekt gelukkig voor jezelf en waarschijnlijk vanuit een slechte ervaring uit het verleden. Wij hebben geleerd van deze bezoekjes en willen dit graag voortzetten,

    m.vr.gr,

    Jan

  • muttah

    Beste Jan,

    Dank voor je prompte respons.

    Het is een lapsus kritiek ad hominem te pareren, maar omdat je je op deze pagina niet hebt gemeld om te discussiëren over het onderwijs, vergeef ik je die drogreden graag.

    Ik wens je van harte nog heel veel bezoekjes en wederbezoekjes toe.

    Vriendelijke groet,

    Muttah

  • Jan

    Contra principia negantem disputari non potest