vervolg verwijdering

  • rein

    Ik ben naar het schoolbestuur geweest over de verwijdering van m'n dochter (6) .Het blijft een welles nietes verhaal, maar het bestuur kijkt toch naar het belang van de school bij twijfel, dus waarschijnlijk word de school in het gelijk gesteld en word m,n dochter 1 nov. verwijderd ondanks ik het advies volg van pcl/zorgplatform en dijk en duin (de bascule) want zij kan waarschijnlijk pas volgend jaar geplaatst worden Thuisstudie is geen optie wegens werk

    Volgens de wet moet het schoolbestuur eerst een school voor je vinden die je in wil schrijven, maar natuurlijk zijn er weer altijd hoge uitzonderingen

    Het enige advies is bascule dus als er geen plek is ben je net die uitzondering die thuis kan komen te zitten

  • M Lavell

    Dit klopt niet hoor. Ze kunnen je kind niet zomaar wegsturen.

    Ga hulp halen bij www.onderwijsconsulenten.nl of www.onderwijsklachten.nl

  • rein

    onderwijsconsulenten had ik gisteren ingeschakeld en er komt een intake gesprek

    M Lavell schreef:

    >

    > Dit klopt niet hoor. Ze kunnen je kind niet zomaar wegsturen.

    >

    > Ga hulp halen bij www.onderwijsconsulenten.nl of

    > www.onderwijsklachten.nl

  • rebekka

    ik ben het met M Lavell eens. Als je niet met school meewerkt om je dochter van school te verwijderen gaan ze een verwijderingsprocedure starten. Hoe dit precies vergaat staat als het goed is in de schoolgids. 1 van de stappen is een gesprek met onderwijsconsulent, leerplichtambtenaar en… (nog 1 ben even krijt welke)

    Het is heel verstandig van je om alvast je contacten te leggen.

    Ook is het heel wijs om alles wat met school besproken wordt, vast te leggen het liefst middels notulen. Probeer dus zoveel mogenlijk op papier te krijgen.

    School is ook allang bezig met dossieropbouw, want dat is 1 van de stappen binnen de verwijderingsprocedure.

    Stichting de ombudsman kan ook vaak goed helpen! Geen gek idee om met hen even contact op te nemen.