Veranderen van school.

  • Johan

    Geacht forum,

    Ik weet niet precies of ik voor het antwoord op mijn vraag hier op het juiste adres zit, maar dan merk ik dat vanzelf wel.

    Situatie : - Ik ben sinds 2 jaar gescheiden en de relatie tussen mijn ex en mij is op zijn best gezegd WAARDELOOS. Afgelopen weekend heb ik mijn kinderen voor het eerst sinds de vakantieperiode bij me gehad en zij vertelden me dat ze direct nadat ik ze na de vakantie had thuisgebracht in de auto zijn gezet en kregen daar te horen dat ze verhuist waren. Mijn ex is bij haar nieuwe vlam ingetrokken en mijn kinderen zijn dus ook van school veranderd. Op zich is dat natuurlijk geen probleem maar tot op heden heb ik niets hierover van mijn ex vernomen. Ik weet niet beter dat zij nog steeds op loopafstand van mijn huis woont en niet 150 km verderop. Vermoedelijk wil mijn ex zo lang mogelijk profiteren van de partneralimentatie die aanzienlijk is maar waarop zij bij samenwonen geen recht meer heeft. Het geld is voor mij niet echt belangrijk, maar het wel en wee van mijn kinderen wel. Ik heb de oude school gebeld en die gaven mij de naam van de nieuwe school. Om toch helderheid te krijgen heb ik de volgende vraag : Mogen kinderen die feitelijk woonachtig zijn (volgens burgelijke stand) in bv de provincie Friesland op een school ingeschreven staan in de provincie Limburg ?

    Met vriendelijke groet,

    Johan.

  • M Lavell

    Ja, dat mag.

  • Johan

    Ik had Uw reactie al gelezen op mijn vraag op het advocaten prikbord..

    Bedankt voor het antwoord..

    met vriendelijke groet,

    Johan.

  • jo

    go

  • Ben van der Velden

    Een kind heeft twee ouders en beide beslissen, waar en bij wie de kinderen ook mogen wonen.

    Een school mag een kind alleen inschrijven als beide ouder het eens zijn over de school keuze.

    Alleen als de een uit de oudelijkemacht is gezet dan mag een ouder beslissen met een voogd.