Hoe is het geregeld als je van 5 HAVO naar 5 VWO wil.

  • jk

    Wie weet hoe het wettelijk geregeld is met het doorstromen van HAVO naar VWO.

    Ik krijg de indruk dat het per school verschillend is.

    Wat/welke vakken moet je minimaal hebben in je HAVO E&M pakket om nog door te kunnen gaan naar VWO.

    De decaan en de tutor zingen een ander liedje en van ouders van leerlingen om mij heen komen verschillende ervaringen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Er waren afgelopen jaar leerlingen die niet op de ene en wel op een andere school door konden van 5 HAVO naar 5 VWO.

    De tutor zegt je moet gemiddeld een 7.5 staan en de decaan zegt je moet er een taal bij nemen anders moet je deze eerst in de zomervakantie inhalen en in 2007 verandert het weer, o.a. wat betreft talen.

  • M Lavell

    Het is niet geregeld. Het enige wat geregeld is, zijn de eindtermen per profiel. En die verschillen voor havo en vwo. Inderdaad: vwo heeft er een taal bij bijvoorbeeld.

    Maar verder mogen scholen allerlei aanvullende eisen stellen en bovendien wordt er gesjoemeld met die profielen. Mijn nichtje kreeg een diploma van de school, terwijl ze profieltechnisch helemaal niet geslaagd is. Wel heeft ze voldoende vakken en voldoende uren gemaakt (in aantal) en voldoende voldoendes, maar de combinaite klopt niet (een taal te weinig). Of en hoe dit soort diploma's gecontroleerd worden, is mij niet duidelijk.

    Hier vind je het overzicht van de profielen voor het examenjaar 2007 en het examenjaar 2008 en de verschillen.

    http://www.minocw.nl/documenten/schema_vwo.pdf