volwassen onderwijs

  • chantal

    Hoi

    Heb een vraag over het volwassen onderwijs. Ik zit momenteel in het eerste jaar van de opleidin verpleegkunde mbo. OPzich bevalt me dit erg goed en kan ook goed mee komen met de theoretische vakken (zijn zelfs aan de makkelijke kant) alleen kan ik lichaamelijk moelijk mee komen aangezien ik een vorm van reuma heb die nog maar pas vastgesteld is maar waar door ik wel al vergroeingen in mijn lichaam heb en veel last heb van ontstekingen. Ik zou nu graag iets anders willen gaan doen ter overbrugging van een jaar zodat ik volgend jaar een eventuele toelatig kan doen op een HBO opleiding aangezien ik daar lchamelijk minder meebelast word. Nu is mijn vraag hoe kan ik dat nu nog regelen om op een volwassen onderwijs aangenomen te worden en gaat dat uberhoud nog? Heeft iemand hier ervaring mee???

    Met vriendelike groet,

    Chantal

  • M Lavell

    Hoe oud ben je? Voor gesubsidieerd volwassenenonderwijs moet je minimaal 18 jaar zijn. De ROC's geven het. Je kunt voor informatie daar terecht. Vraag je decaan.

    Onder bijzondere omstandigheden, kun je toch op jongere leeftijd al. Je bent dan wel afhankelijk van de beleidsvrijheid van de gemeente.

    Via particulier onderwijs (zelf betalen) kun je wel op jongere leeftijd een havo diploma halen. Er zijn een heleboel aanbieders. Maar het is duur.

    Aan welke hbo opleiding denk je eigenlijk? Mijn oudste studeert geneeskunde, maar die heeft ook gewoon 2 maanden verpleegstage (tillen, wassen, keren, etc.) moeten doen. En dat is nog maar het begin. Bij met zieke mensen werken hoort op alle onderwijsniveau's, deelname aan het zware werk.

    Misschien is tandheelkunde wat? Kan ook op mbo niveau (en dan doorstromen naar hbo) toch?

  • chantal

    Hoi

    Dank je wel voor je reactie.

    ik ben 20 en ben aan de opleiding pedagogiek aan het denken. En ik wil nu havo halen want ik ben het een beetje zat met de mentaliteit op het mbo.