lerarenondersteuner

  • Lonneke

    Hallo Ronald.

    inmiddels ben ik een half jaar bezig met het sturen van open sollicitatiebrieven naar scholen in de wijde omgeving van mijn woonplaats. Helaas krijg ik alleen maar afwijzingen terug waarin vermeld wordt dat er geen vacatures voor lerarenondersteuner zijn. Bij twee scholen was er wel plek voor een onderwijsassistent maar dat is niet de functie die ik ambieer.

    Ik ben nog immer bezig met een cursus inleiding pedagogiek en onderwijskunde en zodra ik deze heb afgerond ga ik een andere cursus zoeken waarmee ik mijn kansen wellicht kan doen toenemen.

    Verder blijf ik open sollicitaties sturen, al ga ik nu wel in een andere regio kijken.

    Wat mij verbaast is dat scholen zeggen geen budget te hebben voor een lerarenondersteuner, terwijl de kranten recent bol stonden van de spaarpotten die scholen hebben (vol met overheidsgeld, beschikbaar gesteld voor kwaliteit en kwantiteit van onderwijs…). Gelukkig gaat de overheid scholen verplichten het gespaarde geld alsnog te investeren in personeel, alleen is de vraag WANNEER.

    Ook teleurstellend is dat scholen de voorkeur geven aan een HBO-er zonder werk- of levenservaring (want die kan middels zij-instroomtraject direct voor de klas en hebben ze dus een goedkope “leerkracht” aan) ten opzichte van een MBO-er met fikse dosis werk- en levenservaring.

    Maar ergens is vast een school die het ziet zitten met mij en ik hou dus vol en blijf dus lachen!

  • anita

    Misschien hebben jullie andere berichten gelezen dan ik, maar in de berichten die ik gezien heb ging het steeds over secundair onderwijs, niet over primair onderwijs waar geld werd opgepot.

  • Betty

    Hallo Lonneke,

    Ik heb niet al je berichten gelezen. Maar ik werk al 6 jaar met veel plezier als lerarenondersteuner. Eerst groep 5/6 en nu groep 3/4. Parttime 2dagen pw. En ik val in bij ziekte in groep 3 t/m 6.

  • Dirk Jansen

    Betty Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Lonneke,

    >

    > Ik heb niet al je berichten gelezen. Maar ik werk

    > al 6 jaar met veel plezier als

    > lerarenondersteuner. Eerst groep 5/6 en nu groep

    > 3/4. Parttime 2dagen pw. En ik val in bij ziekte

    > in groep 3 t/m 6.