suikerziekte kleuter

  • M.Greidanus

    Wij krijgen op school een leerling met suikerziekte.deze l.l. moet meerdere keren per dagdeel geprikt worden en in behoefte voorzien worden (suiker of koolhydraten toevoegen)Wie heeft hier ervaring mee en kan zo'n kind naar de basisschool. is er een protocol voor? Kan je iemand weigeren? Ik vind het wel een hele grote verantwoordelijkheid. Afz. Bezorgde kleuterleidster.

  • M.Greidanus

    Tuurlijk wil ik dit kind lesgeven,maar sta wel alleen voor een groep van 32 l.l. met alle zorg van dien.

  • M Lavell

    Welnee. Je werkt bij een school. Daar werken nog meer mensen en de eindverantwoordelijkheid ligt bij je baas.

    Steek hier je licht eens op www.dvn.nl en overleg met je baas en collega's (nee, hoeft niet alles alleen op te lossen) welk plan van aanpak jullie hiervoor bedenken.

  • angel.1972

    verwijderen? uit we`k gehucht komt u vandaan.

    Moet het kind ook n og op de brandstapel.

    waanzinnig zeg

    ja hoor ik heb kindjes met suiker in de klas gehad geen probleem ik heb nooit het verzoek ingediend om het kind naar speciaal onderwijs te laten gaan het suiker was ook niet op zijn hersens geslagen uiteindelijk.

    Maar als u wellicht de media volgt schijnt dit al in grote mate voor te komen.

  • angel.1972

    Dit is geloof ik het standaard excuus aan het worden binnen het onderwijs om kinderen geen aandacht te geven…

    Ik heb zoveel ll en u …oh oh ik kom nergens meer aan toe arme ik .

  • angel.1972

    zolang het nog geen veertienjarige is met een spuitje in zijn hand zou ik maar niet zo kraaien.

  • Rebekka

    ik begrijp je zorg, maar ik denk dat je de verkeerde houding aanneemt.Je gaat erg kort door de bocht. Je kunt zeggen, dit kan ik niet, het kind moet weg… je kunt ook zeggen: wat heb ik nodig om deze situatie haalbaar te maken.

    en dan hou je het gesprek open, dan kun je ook medewerking verwachten. Misschien dat het kind zelf kan spuiten, misschien dat er een collega het kind kan helpen. (misschien iemand van bijv. administratie, de directeur of wie dan ook) Misschien willen de ouders er wat in betekenen. Misschien in de pauzes…ik noem maar wat… Ik weet niet waar jij tegenaan loopt. Dit zal voor een ieder ook anders zijn.

  • Rebekka

    hahaha..

  • Chris

    Geef je groot gelijk dat je twijfels hebt. Iedereen heeft recht op onderwijs maar we moeten wel in de gaten houden dat er veel meer kinderen in het reguliere onderwijs zitten dan ongeveer 10 jaar geleden met een probleempje (om het maar even zo te noemen). Op een klas van 30 kleuters kan dat dus betekenen dat er 1 suiker heeft, 2 een vorm van authisme hebben, 3 vaak in hun broek plassen, 4 niet nederlands kunnen, 5 adhd hebben en de overgebleven 15 gescheiden ouders. Moet je proberen les aan te geven, is leuk, uitdagend, elke dag anders maar vooral niet te doen. Er moet maar ergens een grens komen en dat is niet dat het kind suiker heeft dat is dat de leerkracht en de school geen extra ruimte meer heeft binnen het taakbeleid om 3 keer daags te prikken. De directeur geeft namelijk al 3 dagen les en de administratie heeft de hele dag zeikende ouders aan de telefoon over schoolreisjes.

  • angel.1972

    volgens mijn gegevens wordt het kind dat geleerd door de zorgende sector.