onderwijsvernieuwing

  • ben

    Hallo ik ben op zoek naar:

    Voorbeelden van goedlopende projecten die vakoverstijgend zijn binnen het HAVO en VWO in de onderbouw

    Scholen die werken met leerhuis en teamteaching

    Ervaringen met meerdere docenten voor een grotere groep LL

    Kortom er gaat op mijn school veel geexperimenteerd worden maar ik wil graag kennis gaan delen zodat er een win win-situatie ontstaat.

    Graag reacties,

    Ben Weenink

  • Kees

    En de onderwijsclichés vliegen weer om je oren. Een “win win-situatie”: het is om je dood te lachen

  • Chris

    Niet zo negatief Kees.

    Een win-win situatie is trouwens niet een onderwijscliche, komt denk ik uit de voetbal/sport. ik heb het nog nooit ivm het onderwijs gezien. Het past wel weer in het taal gebruik van de leidinggevende op school maar volgens mij is dat overal het geval waar iemand een cursus management heeft gedaan.

    Wij zijn op school net bezig om het een en ander te veranderen maar we hebben nog niet echt wat ben zoekt volgens mij. Kijk eens op de website van een school die wel al lekker bezig is. Die vind je wel in de vakliteratuur en onderwijsbladen.

  • Kees

    Goed, goed. Maar ik vind zoiets als ‘win-winsituatie’ een gladde term die meer ion het menagement thuishoort.