verplichtingen

  • angel.1972

    welke verplichtingen zijn er rondom “” het schoolreisje"

    Ben ik wettelijk verplicht om mijn kind mee te laten gaan op een schoolreis?

    zijn er meerdere scholen die met groep zes een week lang ergens heen gaan?

    Ik vindt dit nl. een nogal dramatische gebeurtenis voor kinderen vanuit groep zes.

    Ik vindt deze leeftijdsgroep te jong voor een meerdaagse schoolreis.

  • Rebekka

    of er meer scholen zijn weet ik niet.

    Het is wettelijk niet verplicht om je kind mee te sturen. Wel hangt er een enorme sociale verplichting voor je kind, want wat nou als hij/zij de enige is die niet mee mag….

  • angel.1972

    Het sociale aspect moet wel pedagogisch verantwoord zijn.

  • angel.1972

    pedagogisch didaktisch

  • M Lavell

    Als het gratis is (tot het gewone onderwijs hoort), dan is het verplicht. Als je moet betalen, dan is het niet verplicht. Meestal is het een verkapte verplichte schooldag. Leerlingen die meegaan naar schoolreis zijn dan op reis, leerlingen die niet meegaan, moeten naar school. Als dat het geval is, dan is de school wel verplicht om voor de thuisblijvers een schoolprogramma te bieden.

  • angel.1972

    ja op uw reactie zat ik ook enigzins te wachten

    u bent relatief goed op de hoogte met wetgevingen e.d

    Hoe is dat mogelijk?

    ontstaan door ervaringen..?..of een beroepsmatig gegeven met verplichtingen omtrent het goed op de hoogte zijn van onderwijskundige wetgeving(en)enz..?

  • angel.1972

    het betreft hier trouwens wel meerdere dagen.

    Wat vindt onderwijsland dan van deze leeftijdsgroep(groep 6)meerdaagse schoolreis.

    u kunt zich wellicht voorstellen dat dit enige met zich mee brengt.?

  • M Lavell

    Ik heb geen betekenisvolle mening over schoolreisjes. Als kind vond ik ze stom en als ouder vond ik ze meestal te duur. Maar ik geloof dat dat er allemaal niet zo toe doet. Als u dat reisje niet ziet zitten, laat u uw kind niet meegaan. Dat mag.

  • Rebekka

    Die afweging moet jezelf weer maken… Die ligt voor iedereen weer anders.

    persoonlijk denk ik dat het sociale aspect juist te maken heeft met het pedagogisch verantwoordde gedeelte…