ik heb een vraag, misschien dat jullie dat weten. Kun je bezwaar maken tegen een verslag wat school over je kind heeft geschreven.
De school van onze zoon heeft een verslag geschreven en dat verslag is vernietigend, maar tevens ook echt onjuist.
Ze stellen erin dat hij geen schoolkind zou zijn en dat hij thuishoort op een kdc (hij heeft een verstandlijke beperking, maar is echt leerplichtig, zelfs geen twijfelgeval, wel veel gedragsproblematiek)
Ik vind dat de aanpak van school echt ver beneden pijl is. Om een voorbeeld te noemen: hij loopt uit de kring weg. Hij wordt 8 keer geroepen, hij reageert hier totaal niet op, bij mij zou hij na de eerste keer al op zijn donder hebben gehad, uiteindelijk loopt hij naar de wc, er wordt gezegd door de juf: ow hij gaat gewoon plassen en daarmee is het laatste woord hierover gezegd. Waarom zou hij nog luisteren?????? Ik weet dat onze zoon extreem moeilijk is, ivm zijn handicaps, maar ik vind dat deze juf basisfouten maakt. Als ik haar hierop aanspreek zegt ze doodleuk: tja ik heb nog meer kinderen in de klas… (9 kinderen in totaal, met 2 juffen)
Hij zal verwijderd van school worden, dus we moeten op zoek naar een andere school. Met een dergelijk verslag krijg je natuurlijk geen poot tussen de deur bij een andere school.
Kunnen we bezwaar maken, heeft iemand hier ervaring in?