Zeeën en rivieren

  • ZZ

    Ja dat kunnen ze. Maar niet dankzij school!

    De doodnormale basiskennis hebben ze niet. Lijkt me geen overbodige luxe om in ieder geval op school te leren waar in je eigen land de meest belangrijke plaatsen liggen?! (provincies/hoofdsteden) Hebben ze nooit geleerd, om maar te zwijgen over Europa en de rest vd wereld!

    Iets opzoeken kan altijd, maar dan zou je helemaal niet meer naar school hoeven, toch?

  • ZZ

    I rest my case..

  • Marto

    Heb je geluk dat je niet in Zevenhuizen woont, dat kun je op 5 plaatsen in Nederland wonen.

  • Sovetryne

    Zeg Peerke, zit jij nu op ELK prikbord?

  • coördinator

    Je moet niet van die moeilijke vragen stellen. De Middellandse Zee valt niet onder de Atlantische Oceaan, maar wordt vanwege zijn ligging wel een intercontinentale zee genoemd. De verbinding met de oceaan is relatief erg smal.

    Iets dergelijks is er aan de hand met de Zwarte Zee. Dat is een binnenzee die toevallig een nauwe verbinding heeft met de Middellandse zee, maar daar dus geen deel van uitmaakt. (vgl de Kaspische Zee die helemaal geen verbinding met aan andere zee of oceaan heeft)

    Coördinator

  • Sovetryne

    Hallo Peerke, reageer je niet meer?

  • jk

    Mischien is hij/zij op vakantie, maar vertel eens welke prikborden zit Peerke zoal nog.

  • roos

    Ik vraag me veel dingen af…

    Maar dit niet…

  • Peerke

    Moeilijke vragen worden niet gesteld als men waterdichte systemen ontwikkelt.

  • Peerke

    Kennis zit in je hoofd en niet in je boekenkast. Volgens de opzoekpedagogen zou ik een derdegraadsvergelijking kunnen oplossen, want de oplossing staat in mijn boekenkast, maar een eventuele betalende leerling zou afhaken, als ik hem derdegraadsvergelijkingen moest uitleggen met dat boek naast me.