ideeën voor combinatie kamp en afscheid groep 8?

  • juf Kim

    Hoi allemaal,

    Komend schooljaar mag ik voor de 4e keer groep 8 begeleiden in hun laatste jaar bij ons op de openbare daltonbasisschool.

    Ik zou graag eens iets anders doen dan de traditionele afscheidsmusical.

    Het liefst combineer ik het kamp (3 a 4 dagen) met een afscheidsavond en misschien wel in de allerlaatste week van het schooljaar.

    Heeft iemand hier ervaring mee en/of ideeën over?

    Hartelijk dank,

    grtjs Kim

  • roos

    was er een paar week geleden niet zo n popie jopie die zijn kindertjes bij het kampvuur branwonden voor het leven heeft bezorgd?

    mooi muscial houden veel veiliger.

  • Cindy

    Wij hebben beiden gedaan. Net voor Pinksteren op kamp geweest en in de laatste week een musical.

    Ik zou het kamp niet in de laatste schoolweek plannen. Organisatorisch niet handig, lijkt me en bovendien verstevigt het de band tussen de leerlingen (en leerkrachten) dusdanig dat het zo fijn is om daar nog wat van te genieten en te profiteren. Dat zal zeker een positieve uitwerking hebben op je musical.

    I.p.v. een musical is een bonte avond natuurlijk ook heel leuk.

    Succes!

  • Natasja

    Als variatie op de musical: een film maken met de hele groep. Dit kan met een bestaand verhaal of zelfbedacht verhaal.

    Een soort powerpointpresentatie maken over de hele basisschooltijd. Dit kan met behulp van (ingescande) foto's die de kinderen van zichzelf en de groep hebben opgezocht.

    Een musical of toneelstuk, maar dan opgevoerd door de leerkrachten.

    Je kunt ook een playbackshow of talentenjacht houden.

  • Peerke

    Of een mooie show met juf Natasja en juf Kim.