Ik zou graag meningen van anderen hierover willen weten.
Mijn dochter van 10 (eind sept 11) zit in groep 7
Met rekenen en begrijpend lezen heeft ze best veel problemen,en krijgt daar ook bijles voor,al is het dit jaar naar mijn mening te weinig geweest (gewoon in de klas met een groepje) dus niet met een RT.
Cito toetsen waren over t algemeen steeds een B-D-D,laatste rapport C-D-E
Van de 18 punten waarvoor ze cijfers krijgen heeft ze 7 onvoldoendes.
Entreetoets heb ik nog geen uitslag van.
Mijn dochter is vergelijkbaar met andere leeftijdgenootjes best nog jong nog in dr koppie,trekt zich veel aan als anderen wat naars doen of het nu tegen haar is of tegen anderen,best vaak klaagt ze over buikpijn en dat ze niet naar school wil.
Sinds groep 5 twijfel ik al of ze niet beter een jaar over kan doen,veel gepraat met de RT'er en nog een apart team,de juf die ze toen had heeft haar veel geholpen(ging vooral over pesten) en steeds ging ze toch over,ze vonden het niet nodig.
Ik heb het toen laten gaan,dacht ook dat het aan mij lag maar nu in het belangrijke groep 7 weet ik zeker dat het voor haar beter is als ze groep 7 over zou doen.
Vooral omdat ze nog zo jong is ,ze hoeft van mij geen rapport te hebben met allemaal 8-9 en 10en maar dit rapport is gewoon niet goed.
School wil haar toch door laten gaan omdat groep 6 van nu een drukke klas is met veel kinderen die bijles nodig hebben (voor mij geen reden om haar daarom door te laten gaan ) hebben het alleen over de cijfers maar niet over haar als persoon.
Mijn dochter zegt zelf “mam ik wil echt blijven zitten want ik snap heel veel nog niet”
Als ze een proefwerk leert en ik overhoor haar gaat dat gewoon goed,proefwerk gaat dan gewoon niet goed want de vragen snapt ze dan niet echt goed,heel gefrusteerd komt ze dan thuis,vraagt of ik haar nog een keer wil overhoren en ze weet alles dan gewoon.(ligt weer aan het begrijpend lezen)
Groep 8 is veel herhalen,geen nieuwe dingen erbij maar het jaar is zo super kort.in feb moeten ze de nieuwe school al uitgekozen hebben.
We hebben nog een gesprek met de directeur maar we weten al dat haar mening door naar groep 8 is.
Ik zou graag willen weten hoe ik dat nu moet aanpakken en meningen lezen of mijn gevoel gelijk heeft.
Trouwens heeft groep 7 volgend schooljaar een andere juf,naar mening een veel betere,mag ik eigenlijk niet zeggen maar deze juf,schat van een persoon,vond ik veel minder.
Lees graag jullie reacties.
Zijn behoorlijk veel klachten over geweest.