kind thuis laten ivm hitte

  • Lind@

    Op de basisschool waar mijn twee kinderen zitten 6 en 9 jaar daar krijgen de kinderen ( in de middag ) geen extra pauze ivm de hitte.

    Groep 3 waar zoon van 6 jaar zit, verblijft in een klaslokaal waarbij s'middags pal de zon opstaat het meest vervelende is dat er geen zonwering is dmv zonnescherm of gordijnen.

    Ik vind dit niet normaal en ben geneigd mijn kinderen ziek te melden en thuis te houden, warmte moet kunnen maar deze omstandigheden vind ik schrijnend

    hoe denkt u daarover ?

    grt Lind@

  • roos

    ziek melden

    sommige scholen hebben een tropenrooster.

    de andere vervelende onzorgzame scholen vragen om de thuisziekmeldakties

  • ien

    thuis houden,,gewoon doen

  • mirjam

    Heerlijk he, die vakantiespreiding. Het zal misschien toeval zijn, maar als onze regio (Noord) laat vakantie heeft, is het vaak al geruime tijd heel warm.

    Het is gewoon waardeloos dat de kinderen dan in die hitte op school zitten.

    Het zou dan mogelijk moeten zijn het rooster aan te passen.

    Ze kunnen mij niet wijs maken dat de kinderen in die warmte bij de les blijven.

    Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om kinderen ziek te melden en thuis te houden, maar op school moeten ze gewoon iets regelen.

    Nog beter: afschaffen die vakantiespreiding.

  • Esther

    Tja, en als wij over 3 weken weer beginnen hoop ik toch dat jullie in het noorden ook nog lekker weer hebben… Wat dus wel wil zeggen dat wij moeten werken terwijl het misschien wel heel warm is.

    Die vakantiespreiding heeft in mijn ogen weinig te maken met het weer.

    Wat overigens niet wil zeggen dat ik het heel sneu vind voor iedereen in het noorden, want ook hier in het zuiden zit ik binnen weg te smelten met dit weer en denk ik regelmatig aan jullie…. Ik ben blij dat ik niet hoef te werken nu maar vrees ook dat het over 3 weken misschien nog/weer zo warm is…

  • mirjam

    Natuurlijk kan het over 3 weken ook nog warm zijn (denk maar aan vorig jaar),

    maar als je dan net 6 weken vakantie hebt gehad (met heel mooi weer) kun je

    het volgens mij beter aan dan wanneer je al een heel jaar op school zit en toch

    wel aan vakantie toe bent.

    Juli en augustus zijn over het algemeen de warmste maanden.

    Als je pas eind juli vakantie hebt, zijn er over het algemeen al aardig wat warme

    dagen geweest. Ik ben niet gelukkig met die late vakanties.

  • thea

    Ja lekker, vakantiespreiding afschaffen en heel Nederland tegelijk op vakantie laten gaan.

    Gooi dan meteen alles een paar weken plat en zeg dat Nederland in die weken gesloten is. Na die periode kan men weer contact met iedereen opnemen.

    Ohja, en natuurlijk ook allemaal tegelijk in de hitte in de file staan is natuurlijk ook erg gezellig. Wie gaat er water en ijsjes uitdelen?