Mijn zoontje is een Oktober kind en hij zou volgens de juf eerst wel naar groep 3 kunnen gaan maar nu op het laatste moment is er besloten dat hij toch niet rijp genoeg is voor groep 3. Hij is zwak op sociaal emotioneel gebied.
Ik ben daar niet mee eens ook omdat er al die tijd gezegd is dat hij dat wel aankan en plotseling is het verhaal helemaal omgedraaid en ik vind alles niet meer zo geloofwaardig. Ondertussen heb ik veel gelezen op het internet en ik heb ook begrepen dat de school het laatste woord heeft dus een andere school zoeken zou dan het enige oplossing kunnen zijn maar de leerkracht heeft mij van te voren gewaarschuwd dat weinig tot geen school een ander kind gaat accepteren tegen het advies van de oude school in.
En inderdaad, ik heb een aantal scholen in de buurt gesproken en geen enkele school wil hem die kans geven om hem in groep 3 toe te laten. Het jammere vind ik dat al die scholen alleen gaan praten/informeren bij de huidige school maar ze kijken niet zelf naar het kind. Ik had graag gewild dat er een onpartijdig iemand nogmaals naar hem gaat kijken ipv alleen het verhaal van de huidig school over te nemen.
Als ouder voel ik zo machteloos…. nu is het me dus nog niet gelukt om mijn kind in een ander school te plaatsen en mijn kind moet dus in groep 2 blijven. Ik vind het doodzonde want hij is er echt aan toe om te leren lezen en hij kan zelfs ook alle letters van het alfabet en kan ook al een beetje lezen.
Ik had zelf graag een onafhankelijke test gewild maar het is allemaal niet meer te regelen voor de zomervakantie.
Weet iemand of ik nog iets kan doen ??
Het hele gedoe vind ik erg naar, de leerkracht zegt al die tijd dat het niet zittenblijven is omdat het om een kleutergroep gaat maar in het interne rapport van de school praten ze wel over een “verlengde schoolloopbaan”.
Nou in mijn ogen is dat dus wel degelijk zittenblijven.