aanmeldingskaarten

  • alice

    he wat fijn dat er iemand is die alle regels opzoekt en ze vervolgens hier neerzet.

    Maar wat schiet je er nou mee op om te lopen zeuren of je dat nou wel of niet moet doen.

    Je doet het toch voor school?????????

    Valse schaamte heet dat om niet mee te werken.

  • M Lavell

    Nou nee Alice. Het ligt nog ingewikkelder.

    De school mag de opleidingsgegevens van ouders in principe niet hebben. Hebben ze ze wel, dan wordt het vrijstellingsbesluit van de Wet Bescherming Persoonsgegevens overtreden en dat kan de school op een boete van 4500 euro komen te staan.

    Uitzondering hierop is als de gegevens nodig zijn voor de regeling.

    Dat betekent dat je soweiso je gegevens niet moet verstrekken als je kind niet voor de een gewicht uit de regeling in aanmerking komt. Dat wel doen (vriendelijk overtollige gegevens verstrekken) kan de school in problemen brengen.

    Dus als je iets voor de school wil doen, wees dan vooral voorzichtig met het verstrekken van je gegevens. Vooral niet te veel.

  • roos

    Heb ik ook gedaan

    ik vindt het ook een zeer laaghartige manier om ouders te benaderen.

    men klaagt veel op de desbetreffende dorpschool met krap aan 10 leerlingen over werkdruk.

    Ik begrijp heel goed dat deze Mw ook graag haar subsidies zo snel en makkelijk mogelijk wil verkrijgen.

    In eerste instantie is heeft ze bij de diverse ouders persoonlijk aangeklopt of men zich niet geliijk wil aanmelden met de eerste de beste druk achtig kindje als zijnde AD/HD er daar gingen al niet alle ouders mee akkoord en toen kregen we dit lijstje onder onze neuzen gedrukt en de toen nog steeds vervelende ouders werden telefonisch nog eens benaderd met de vermeldingen in de nieuws brief U moet invullen per omgaande enz enz.

    Ik heb deze Mw ook vriendelijk verzocht hierover geen contact meer met ons op te nemen gezien de opleiding van ouders verzorgers voogden enz haar niet onbekend is…..bats telefoon erop..dan nog even netjes op schrift.

    gezien de vele klachten op deze kleine maar vooral ijzondere dorpsschool geef je klacht geplichtsgetrouw door aan de bovenschoolse directeur sedert een maand ook in deze kleine provincie actief.(voorheen had men nog geen bovenschoolse directeur en kwam je bij de plaatselijke ambtenaar terecht.)maar ook daar uiteraard geen respons.

    M.a.w wees welkom in de wereld die onderwijs heet u kunt u gang gaan naar het u geliefd.

    Beste heer M.Lavell

    Beste heer Jos van der Sterre

    mag ik u beide danken voor deze aanreiking t.b.v van 1 de zovele slecht functionerende scholen die ons landje rijk is.

  • roos

    Wat doe je voor de school?

    Wat doet een school voor een kind?

    Er zijn niet veel scholen meer die bijdragen aan een gezonde ontwikkeling voor kinderen.

    werkdruk verlagen?

    Sorry maar deze subsidies zijn vrij invulbaar zie ook hierboven.

    Men roept meer dan men doet.

  • M Lavell

    Dit moet ik een beetje nuanceren.

    Het ministerie heeft de scholen verkeerde informatie gegeven. In die informatie wordt de suggestie gewekt dat de ouders verplicht zijn de verklaring in te vullen en bovendien dat de school voor alle subsidie afhankelijk is van zo'n verklaring.

    Ik vind het dus niet zo gek dat sommige scholen denken dat het zo werkt.

    Daar komt nog bij dat het een hele rare regeling is. Het inkomen van de school is mede afhankelijk van de verklaring van sommige ouders. Los van de fraudegevoeligheid zou het net zo gek zijn om de bijstandsuitkering voortaan afhankelijk te maken van een verklaring van de buurvrouw.

    Je kunt op je vingers natellen dat dat de verhoudingen tussen buurvrouwen en bijstandsgerechtigden op scherp zou stellen. Precies hetzelfde doet deze regeling tussen ouders en school. Het is een bron van conflict. Ik begrijp werekelijk niet hoe de minister zo stom heeft kunnen zijn om zoiets te verzinnen.

    Het zou nog anders zijn als het inderdaad een persoonsgebonden budget was. Als de extra inkomsten inderdaad verplicht aan de betreffende leerlingen besteed zouden moeten worden. Maar juist dat is niet het geval. De minister heeft én deze regeling in het leven geroepen én juist de scholen meer vrijheid gegeven om zelf te weten waaraan men het geld uitgeeft.

    Overigens zijn scholen wel zelf bevoegd om er zo'n persoonsgebonden regeling van te maken. Dat lijkt me gezien de omstandigheden dan ook de beste optie. Als er aan je kind gegarandeerd extra onderwijsgeld wordt besteed in ruil voor die verklaring, dan is de noodzaak van het verstrekken van die gegevens begrijpelijker voor ouders en komen er geen scheve ogen als erom gevraagd wordt.

  • Jeeler

    Jammer dat er negatief gereageerd wordt op een maatregel die verzonnen is vanachter een bureau.

    Helaas, als scholen, zijn we opgezadeld met een ENORM stuk BUREAUCRATISCH stuk schrijfwerk. Het is niet makkelijker, noch duidelijker, alleen maar omslachtiger.

    Verplichtingen ben je aangegaan door je kind aan te melden, de scholen zijn verplicht om de nodige gegevens te overleggen……dus misschien toch maar invullen en alles positief bekijken.

    Scholen gaan discreet om met de gegevens, echt waar.

  • roos

    gezeien de pedadgogische didaktische kwaliteiten van het huidige onderwijs zet ik bij uw term “discreet”toch enigzins mijn vraagtekens.

    Kent men in het huidige onderwijs de term''discreet'' uberhaupt wel?