Ontslag genomen

  • angel

    ja het onderwijs mag boven en onder de wet.

  • Leonardo

    Help Help,

    Ik heb een baan geaccepteerd bij Fontys. Vandaag mijn ontslag ingediend. Ik had een tijdelijk contract tot en met 1 augustus. Kon een een contract krijgen tot onbepaalde tijd, maar heb gezegd dat ik nog een tijdelijk contract wilde tot 1 januari en daarna een vast contract.

    Nu vertelde de directeur dat ik een uitwerk periode heb van 3 maanden, maar in de wet staat toch 1 maand, mag het onderwijs boven de wet leven?

    Wie heeft er nu gelijk?

  • Marto

    Onder welke cao werk je?

    Bij wie heb je welk contract en tot wanneer?

    Je verhaal is niet duidelijk

  • Jos van der Sterre

    Jouw contract loopt niet verder dan 1 augustus. Er is geen nieuw contract getekend dus dat bestaat ook niet.

    Als de school niet kan aantonen dat jij iets hebt toegezegd over langer blijven dan tot het einde van je contract en jij zegt eventueel tegen de rechter (als die al ingeschakeld wordt) dat de gesprekken daarover niet meer waren dan overleg ten gunste van je overweging dan kan de school je niets maken denk ik zo uit de losse pols ( dit houdt in dat ik het niet helemaal zeker weet; zeg 95% zeker).

    Jos

  • Jos van der Sterre

    alleen maar als je je niet verdedigt!

  • Leonardo

    Onder de CAO waaraan de werkgevers is van toepassing inclusief geschillenregeling FUWA.

    Vanaf 1 augustus 2005-1 augustus 2006 en daarna een mondeling gesproken over bepaalde tijd tot 1 januari 2007.

  • Marto

    Ik begrijp dat jij nog geen getekende overeenkomst hebt van 1 aug. 2006 tot 1 jan. 2007.

    Heb je een contract met de school of werk je via een uitzendbureau?

    Als je een contract hebt tot 1 aug. met de school kan deze geen beroep doen op de 3 maanden opzegtermijn, tenzij je dit hebt afgesproken.

  • jk

    Stel je vraag ook eens op deze pagina http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844

    dit is de advocaten prikpagina misschien kunnen zij je wat meer vertellen.

  • Leonardo

    Ik heb nog geen contract getekend alleen hebben we dit mondeling met elkaar besproken.

    Ik heb wel een contract via het bestuur van de Sancta Maria Stichting

  • Leonardo

    Bedankt, ik heb net geplaatst.