dwang en gevolgen

  • Jos van der Sterre

    Het onderwijs met gebruik van dwang en straf ontneemt een kind de gelegenheid om op een evenwichtige manier volwassen te worden. Hierin kan een van de oorzaken gevonden worden van de voortschrijdende infantilisering van de samenleving.

    Het gevolg is een samenleving waarin wele volwassenen zijn blijven hangen in de kleuterschoolfase. Vele reacties op dit prikbord getuigen hiervan. Spijtig vindt ik dat wel want het haalt de waarde die een prikbord kan hebben ver onderuit.

    Maar alle ellende ten spijt, dit prikbord is een openbare plaats en ik behoud me het recht voor hier te posten wanneer ik dat wenselijk acht. Dit oordeel mijnerzijds wordt door mijzelf gevormd op basis van eigen overwegingen en kan en zal op geen enkele wijze afhangen van de welhaast agressieve overdraagzaamheid van sommige medegebruikers van dit prikbord.

    Alles bij elkaar gaat het onfatsoen van sommigen mij hier wel te ver om het nog acceptabel te vinden. Men scheldt en minacht zonder dat daarvoor aanleiding gegeven werd. Ik kan me voorstellen dat mensen die eens op dit prikbord kijken besluiten om maar niets te posten om zichzelf reacties, zoals aan mij gegeven zijn, te vermijden. Dit acht ik onacceptabel.

    Ondanks het feit dat ik van mening ben dat dwang en straf in het onderwijs contraproductief zijn aan het doel van onderwijs, denk ik dat dwang en straf in de sociale omgang op enig moment het laatste redmiddel is om de samenleving te beschermen tegen wat men a-socialen zou moeten noemen.

    Het voorgaande overwegend zal ik de webmaster informeren over mijn bevindingen op dit prikbord. Ik zal hem verzoeken om in de topics die ik geplaatst heb te lezen en verzoeken te overwegen om enkele deelnemers die niet beter weten dan “schelden en tieren”, te waarschuwen of te verwijderen.

    met vriendelijke groet

    Jos

  • brigitte

    Beste Jos ,

    Ik ben het wat dit betreft met je eens , ik heb niet alle berichten teruggelezen.

    Maar ik vind dat je het recht en de vrijheid hebt om hier dingen op het openbare bord te vragen ….of mede te delen ….of stellingen te plaatsen of wat dan ook.

    Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn nartuurlijk ….maar ik vind ook dat dat dan op een volwassen manier aan elkaar duidelijk gemaakt mag worden.

    Een stevige discussie is niks mis mee, als men maar respeckt voor de ander houd , en niet op de man speelt in plaats van de bal .

    Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zo snel naar een webmaster zal stappen omdat ik graag zelf de dingen oplos:-)

    d.w.z als iemand mij altijd b.v vervelende reakties geeft die niet met het onderwerp te maken hebben of die ronduit onbeschoft zijn …nou die negeer ik gewoon …

    soms moeilijk …..maar het lukt me zo al jaren;-)

    Groetjes en een prettige avond,

    Brigitte

  • Jos van der Sterre

    Hoi Brigitte,

    Ik constateer dat menigeen het hier wenselijk acht om tegen medegebruikers te zeggen dat ze hier weg moeten gaan. Ik zou dat kunnen blijven negeren, maar ik heb besloten dat ik dat niet constructief vindt.

    Ik vraag me af hoeveel mensen zwijgen op dit prikbord vanwege de reacties die hier steeds weer gegeven worden en ik ben er van overtuigd dat die mensen bestaan. Vandaar mijn keuze. Ik hoop dat de kwaliteit van dit prikbord er bij gebaat is.

    jij ook een fijne avond of welterusten.

    Jos

  • Pat

    Beste Jos,

    herhaaldelijk heb je me meegedeeld dat je met mij niet in discussie wilt gaan omdat onze ideeën te ver uit mekaar liggen. Jij verwijt andere deelnemers aan dit forum kindertuinmentaliteit. Wel ik vind het kindermentaliteit om eerst een onderwerp aan te snijden en dan kortaf te weigeren in discussie te gaan met andersdenkenden.

    Anderszijds ben ik er ook van overtuigd dat er mensen zijn die het prikbord niet meer aandoen vanwege jouw eenzijdige en allesoverheersende manier van reageren.

    Ik ben benieuwd of je ook naar de minister-president zult stappen als je petitie honend van tafel zal geveegd worden, want ook dit is kindertuinmentaliteit.

    Pat

  • jk

    Beste Jos

    Ik kan mij voorstellen dat je de webmaster vraagt om bepaalde mensen een waarschuwing te geven of van het bord te verwijderen.

    Er was een aantal discussies terug iemand op het bord die kon zien dat een bepaalde persoon, met veel verschillende namen, steeds met vervelende opmerkingen op mensen reageerde.

    Hij had een stukje software op zijn computer staan en daarmee kon hij zien van welk IP-adres de opmerkingen kwamen. ( vraag me niet hoe het werkt)

    Dit was een en dezelfde persoon die de boel verstierde onder verschillende namen, helaas zulke mensen bestaan.

    Neem nu Jan die kan ook niet normaal aan een discussie meedoen.

    Ik heb inderdaad wel eens overwogen om maar niet meer op dit bord te komen maar het is toch te gek om je zomaar weg te laten jagen door een gestoord iemand.

    Ik hoop wel dat deze personen niet voor de klas staan, je moet er toch niet aan denken dat je kind van zo'n figuur les krijgt.

    Dat is ook zoiets, je verwacht op dit bord ook leerkrachten aan te treffen maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit er maar heel weinig zijn.

    Ik zou zeggen post je ideeën en reageer alleen als de persoon die prikt een normale discussie aan wil gaan, ook als hij/zij het niet met je eens is.

    Ik ben het ook niet met je eens maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Letop, nu zal er wel weer een rotopmerking van onze Jan komen.

    Ik vrees dat je reactie naar de webmaster weinig op zal leveren.

    Groeten jk.

  • Chris

    Lekker is dit hoor…

    Je bent al een maand ofzo bijna alleen aan het woord op dit forum maar als mensen je er op wijzen dat het wel eens genoeg is dan zijn wij aso. Je kunt misschien eens een dag niet een nieuwe discussie beginnen dan is er kans dat iemand anders eens fijn antwoord krijgt en een paar dagen te lezen is.

    Ik moet nu zoeken naar de leuke discussie omdat bijna de helft iets met dwang en straf te maken heeft. Dat onderwerp is voor bijna iedereen wel klaar, we weten het wel.

    Hoop je eens een keer te zien reageren op iemand anders en niet zelf weer een nieuwe (nieuw is eigenlijk een verkeerd woord in dit verband) topic te beginnen.

    Misschien dat je dan nog een volwaardig en gerespecteerd lid word van deze paginia.

    Groeten Chris.

  • Jan

    Ons hulpeloze, radeloze, maar vooral redeloze Josje ondervindt teveel commentaar op zijn oneindige vrijwaardingsprietpraatjes en stapt daarom naar de meester. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Nu de webmaster nog.

  • Jos van der Sterre

    Dank je voor deze reactie jk. We moeten maar afwachten of het iets uithaalt, nietwaar?

    groet

    Jos

  • Jan

    Wát een slijmbal. Báh!

  • Jan

    En dan ook nog anderen de spelregels gaan uitleggen. Het is om je maaginhoud te legen van pedanterie.