Sudbury Valley School

  • o

    o ja je moet ook niet egt agter aan gaan om een school op terigten en zeker niet met hantekening akties of zo (mischien hep ik een stuk je gemist want k lees nie graag om dak dislexsie hep) maar met hantekeningen een school op rigten leukt volgens mij niet egt :P maar ja das is mijn meening u moed doen wat u wilt doen

  • Jos van der Sterre

    hoi o

    ze zitten niet in oostmalle

    groet

    jos

  • miranda

    wat mijn vraag is ik heb een dochter van bijna 17 jaar en heeft best veel spijbeluurtjes weg nu moet ze een keer in de drie maanden voorkomen omdat ze aan de schoolplichtwet verbonden is , we hebben haar nu op een andere school ingeschreven maar nog vind ze het niet goed , ik kan haar toch niet aan het handje meenemen en zeggen zo en nu naar school en daar blijf jij ook ze is immers over een week 17 jaar kan iemand mijn vertellen hoever dat strekt want ik heb ook nog eens een dame over me vloer van de reclassering , even tussen door me dochter doet geen stafbaredingen als alleen niet naar school willen , maar wil wel eens van die ellende af kan iemand mijn er antwoord op geven vriendelijk groet mirandaJos van der Sterre schreef:

    >

    > Hoi JK,

    >

    > Ik heb niet veel tijd vandaag, maar ik ben het onverkort met

    > je eens. Ik strijd al jaren met de

    > leerplichtwet/schoolplichtwet (al een stuk of 5 zaken gehad

    > geen straf opgelegd anders dan een heel lichte

    > voorwaardelijke aan mij. Mijn kinderen heb ik kunnen vrijwaren.

    >

    > Kijk eens naar de petitie "strafbaarstelling voor scholen die

    > de wetten op het onderwijs (WPO en WVO) overtreden". Het

    > onderwerp raakt aan jouw punten.

    >

    > Overigens kun je wel vrijstelling van de leerplicht krijgen

    > als je wilt. Ik zou daarbij kunnen helpen ook. Ik heb

    > vrijstelling geclaimed en mijn kinderen gewoon ingeschreven

    > op een school. Ze snappen er niks van maar juridisch is het

    > mogelijk …

    >

    > gropetjes

    > Jos