Hallo allemaal,
Een vraagje , mischien dat iemand hier dat weet:-)
Ik heb een zoon die in september 17 word .En vorig jaar naar enkele problemen(het zelf perse niet meer naar school willen) in de derde klas van het vmbo is gegaan …
En de vierde klas dus vrijstelling van leerplicht gehad (en dus ook inderdaad keurig gewerkt heeft.
Nu twee maanden geleden van de leeringwetambtenaar een schrijven gehad dat hij dit jaar dus toch nog leerplichtig is en naar school moet .
Gelukkig wil hij dit ook graag maar dan wel een BBL opleiding …(vier dagen werken,stage lopen) en een dag in de week naar school.
Ik heb de leerling ambtenaar gebeld met de mededeling dat ik hem aan ging melden en dat hij dit ook zelf graag wilde.
Maar tegelijkertijd gezegd dat ik bang was dat hij om de reden dat hij van school af gegaan is niet meer daar aangenomen zal worden.
Het antwoord was dat ik hem toch moest aanmelden en met een schrifelijke afwijzing weer terug kon komen bij de ambtenaar.
Nou wat ik al verwacht had is gebeurt , heb vanmiddag een tel gehaddat hij afgewezen is ….ik heb gevraagd om een schriftelijk afwijzing …en als ik die heb moet ik terug naar die ambtenaar…
Ben eigelijk benieuwd wat er nu moet gaan gebeuren , want naar mijn inziens weigerd elke andere school hem net zo goed.
iemand dit al eens meegemaakt??
Groetjes Brigitte