burgerinitiatief

  • Jos van der Sterre

    Hoi iedereen,

    kijk op www.vrijwaardingsschool.nl en onderteken één of meerdere van de petities voor de Tweede Kamer. Er is zijn de volgende petities:

    1 geen dwang en straf in het onderwijs.

    2 geef kinderen bij strafvervolging voor leerplichtzaken een toegevoegde advocaat

    3 strafbaarstelling voor scholen die de wetten op het onderwijs (WPO en WVO) overtreden.

    Het zijn belangrijke zaken en met 40.000 handtekeningen moet de Tweede Kamer overwegen het onderwerp op de agenda te plaatsen.

  • Jet

    Punt 1: oneens

    Punt 2: bij leerplichtzaken zijn de ouders verantwoordelijk, en niet de kinderen, dus de kinderen een (gratis?) advocaat toedelen is nonsense.

    Punt 3: WVO? WPO? Misschien kun je in het kort uitleggen waar dit over gaat?

    Dag, Jet, die in eerste instantie jouw initiatieven niet meer serieus te neemt gezien de hoeveelheid bagger waarmee je voorgaande jaren bordjes als ‘ouders’ en ‘onderwijs’ hebt bestookt.

  • Jos van der Sterre

    bij 1 tja, jammer

    bij 2 Kinderen vanaf 12 jaar worden persoonlijk strafrechterlijk vervolgd en krijgen geen advocaat toegevoegd. Als de ouders die verantwoordelijkheid niet nemen (en dat gebeurt massaal) dan heeft het kind geen advocaat en is er geen sprake van een eerlijk proces.

    bij 3 WVO = Wet voortgezet omnderwijs

    WPO = Wet primair onderwijs

    Welke bagger de afgelopen jaren ????

  • Jet

    Je eindeloze klaagzangen mbt wat er allemaal niet deugt in deze wereld, de rechten van gescheiden ouders etc. etc.

  • jk

    Ik denk dat Jet deze Jos verwisseld met Jos Aalders alias Zorro.

    Voorzover ik kan constateren zijn dit 2 verschillende Jossen, hoewel je het op internet nooit zeker weet.

  • Jos van der Sterre

    hmmm dat moet toch echt iemand anders zijn geweest denk ik.

  • Jos van der Sterre

    goed dat ik het zelf zeker weet :)

  • Rebekka

    volgensmij ook, ik ken die Jos ook nog herinneren…. ((zal het in de naam liggen??)

  • Pat

    Aan alle Jossen in deze wereld, kies een andere naam om je aan te melden op dit prikbord. Of hebben de reacties andere redenen…´k zou het echt niet weten…ik twijfel…misschien een petitie starten om die naam van het net te bannen…of een burgerinitiatief tegen de uitstoot van CO2 door alle Jossen…maar dan zitten we weer met dwang en straf…wordt een ingewikkelde zaak of lijkt het maar zo…misschien surfen we met z´n allen naar www.ikbentegeningewikkeldezaken.nl en kunnen we zo de tweede kamer ook eens aan het werk zetten. Aan deze Jos, je hebt echt wat in me losgemaakt…;-)

    Pat

  • Jet

    Je hebt gelijk. Maar deze Jos kan er ook wat van met z'n lappen tekst. Heb vanmiddag de moeite genomen om de door hem genoemde site door te worstelen, en ik ben ook niet geheel kritiekloos mbt het onderwijs, maar ook de door deze Jos gepromote site spreekt me niet aan.

    En Jos v.d. Sterre, excuses dat ik je verward heb met die andere zeur (en nee, dit staat er niet per ongeluk). :D

    Dag, Jet