vloek en tier

  • Rebekka

    vandaag te horen gekregen dat onze zoon op school weg moet. De kans dat hij nog op school komt is klein. de toekomst zite er nu zo uit dat hij nooit meer onderwijs zal genieten…. (13 jaar)

    Ik ben zo boos, zo gefrustreerd, ik vind het zo oneerlijk, ik ben vooral intens verdrietig..

  • an

    Daar zal wel wat aan vooraf gegaan zijn?

  • an

    Sterkte, trouwens.

  • Rebekka

    hij is verst. gehandicapt en hij is autist, Om deze redenen een gedragsprobleem. Hoe dan ook is hij leerplichtig en heeft hij een zml indicatie.

    2 maanden geleden, is er op ons hart gedrukt dat ze hem niet van school zouden sturen, helaas doen ze niet wat ze zeggen… In deze maanden is er niet iets schokkend gebeurd overigens.

  • angel

    Dan zijn jullie nu definitief aangewezen op een ander onderwijsvorm.

    wees daar niet boos of treurig om verspil geen energie aan de oude school en de loze beloftes.

    men kan niet meer geven als dit

    Men heeft ook niet meer kennis als hetgeen ze hebben aangebode mocht er al sprake zijn van aanbod.

    Ontneem je kind niet het recht tot deelname aan deze maatschappij en zoek passend onderwijs.

    Neem een andere houding aan tegen de huidige school en bedank ze voor hetgeen met heeft gedaan en vergeef ze het zichtbaar dat men ook niet meer kennis bezit als dat kleine beetje pabo.

    Ik zou eens contact gaan leggen met de boerderijschool in het groningse Zijldijk deze school bestaat al (als ik me niet vergis)15 jaar.

  • angel

    ik heb niet meer de juiste adresgegevens

    gooi hem maar even in google

    boerderijschool zijldijk

  • Rebekka

    bedankt voor het adres, maar ik woon vlak bij rotterdam, ik denk dat de gemeente de vervoerskosten naar groningen niet betaald…;)

    EEn andere school gaat waarschijnlijk niet lukken, ze sturen eropaan om de leerplicht eraf te halen en hem naar een kinderdagverblijf te laten gaan. (gelijk het probleem van lastige kinderen die geen onderwijs krijgen administratief opgelost)

    Maar natuurlijk hou ik mijn ogen open en ben hard aan het zoeken, de vraag is dus alleen of ze hem aannemen….

  • Jos van der Sterre

    Stel de gemeente verantwoordelijk voor invuling van zijn recht op onderwijs. Zoek een advocaat en dwing het af. Zal niet makkelijk zijn en misschien moet tot aan het europees hof voor de rechten van de mens, maar niets doen lijkt toch ook geen optie?

  • Rebekka

    Er lijkt een lichtpuntje te komen…Er is een school die met een 24-uurs indicatie veel kan betekenen voor kinderen als mijn zoon. (dus wel een 24 uurs indicatie maar gewoon thuiswonend. Dit om dit heftige onderwijs te kunnen bekostigen) Wat ik begrijp is het een klas van 5 op 1 leerkracht en zijn het allemaal zogenoemde ZMOLK-ERS. (zeer moeilijk opvoedbaar en lerende kinderen) Ik ben er nog niet wezen kijken en weet nog niet wat ik me erbij moet voorstellen, maar het is het onderzoeken waard…

    Ik dacht dat de gemeente er niet op is aantespreken. weet niet meer hoe dit precies zat… Ff uit mijn hoofd, het is al 2 jaar geleden: het REC is verantwoordelijk voor scholen. De gemeente moet alleen het vervoer ernaartoe regelen. Maar het REC handelt naar kunnen, en is daar weer niet aansprakelijk voor… (en dat doen ze ook echt hoor!!)

  • petra

    wat een vervelende situatie zeg ik wens je heel veel sterkte en kracht. ik heb net ook een strijd achter de rug om mijn kinderen op het juiste onderwijs te krijgen.Oh het is een zo`n zorg ik hoop dat het allemaal gaat zoals jullie willen.

    gr petra