petitie

  • Chris

    Hoi Jos

    Ik heb een kort vraagje?

    Ik heb met veel belangstelling de berichten gelezen over de petitie voor het burgerinitiatief. Ik ben het niet met je eens, ik denk dat er binnen het huidige onderwijssysteem genoeg ruimte zit om je kind zonder dwang en straf te laten leren. Maar ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken. Hoeveel handtekeningen heb je al? Kunnen we je binnenkort zien op Zembla of het Nieuws?

    Graag binnenkort een update.

    groeten Chris.

  • Joop

    Jos heeft al minstens drie handtekeningen en is binnenkort te zien bij Talpa.

  • Pat

    Ik denk dat Jos ondertussen op de straathoek handtekeningen staat te ronselen om zijn minderheidsidee toch op de rol van de tweede kamer te krijgen. Daar wordt overigens nog niet genoeg onzin behandeld…

    Pat

  • Rebekka

    ben ook wel benieuwd…

    ik ben wel teleurgesteld in de respectloze reacties van Pat en Joop. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar iedereen heb een beetje respect voor de ander zijn mening. Dit soort uitspraken van jullie zijn behoorlijk inhoudloos wat betrefd de kern. Wel ronduit beledigend.

  • Pat

    Beledigend is het ook Rebekka dat Jos met een petitie, getekend door 40000 mensen er zomaar voor zou kunnen zorgen dat de meerderheid van de kinderen plots op een andere manier les zouden krijgen, een manier die indruist tegen de opinie van een overgrote meerderheid.

    Dit is nu typisch voor de rijke, West-Europese landen. Een minderheid, die probeert zijn gelijk te krijgen, ten koste van een veel grotere groep mensen. En als ze dan geen gelijk krijgen is het de meerderheid die respectloos is.

    Neen, Rebekka, het doel dat Jos nastreeft nodigt niet uit tot respect voor zijn idee. De mens Jos daarentegen kan ten allen tijden op mijn respect rekenen, ongeacht zijn kleur, ras of welke overtuiging hij dan ook heeft. Maar als hij probeert met de mokerhamer zijn idee door te zetten, dan vindt hij mensen zoals ik op zijn weg, nu en in de toekomst.

    Overigens ben ik nog altijd op enkele antwoorden van Jos aan het wachten. Het is gewoon RESPECTLOOS om een tread te starten en je tegenstanders te negeren.

    Neem het niet persoonlijk Rebekka, dat is niet de bedoeling. Maar jij zit in een minderheidsgroep en ik ook. Maar om dan op zulke manier je gelijk erdoor te drukken, dat gaat me te ver.

    Pat

  • Rebekka

    Het is democratie dat je mag gaan voor je idealen. En als je voldoende medestanders vind dan kun je idd wat bereiken. Maar dan is het jos samen met al die mensen die dan wat bereiken.

    Maar weet je… stel jos heeft voldoende handtekeningen, dan gaat het naar de kamer, dan is nog maar de vraag of er wat veranderd. En degenen die erover gaan, die hebben wij met zijn allen gekozen. Als je het zo bekijkt dan is het heel eerlijk allemaal.

    Als er wel wat veranderd, dan kun jij die dus tot die “meerderheid”behoort heel gemakkelijk zoiets weer van tafel schuiven TENZIJ je die meerderheid niet bent. (en ik denk persoonlijk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn)

    Politiek gezien vind ik het wel goed dat de politiek zich bezig houd met de vragen die in de maatschappij spelen. Of ik er nou wel of niet mee eens ben.

    Mijn ervaring is alleen dat de politiek er niets tot weinig mee doet. Er is een kamerlid die zich bijvoorbeeld enorm inzet voor de kinderen die geen onderwijs krijgen, ondanks dat ze het wel willen. waar Nederland dus eigenlijk de wet “recht op onderwijs” mee overtreed. Daar zijn cijfers van en die zijn schokkend. De kamer negeert ze volkomen…

  • Rebekka

    ow en natuurlijk ook niet persoonlijk bedoeld hoor ;) hihi

  • jk

    Beste Rebekka

    Maar weet je… stel jos heeft voldoende handtekeningen, dan gaat het naar de kamer, dan is nog maar de vraag of er wat veranderd. En degenen die erover gaan, die hebben wij met zijn allen gekozen. Als je het zo bekijkt dan is het heel eerlijk allemaal.

    Dit vind ik dus niet eerlijk en vooral respectloos!

    De burger is belangrijk ten tijde van de verkiezingen, dan worden er koeien met gouden oren belooft maar op het moment dat de heren en dames op het pluche zitten dan zijn ze diezelfde burger vergeten dan gaat het om eigenbelang en vriendjespolitiek.

    Daar zou ik nou best een burgerinitiatief voor steunen als de heren die gekozen zijn niet nakomen wat zij tentijde van de verkiezingen beloven dan kun je ze met X aantal handtekeningen van hun plaats laten verwijderen.

    Dat is eerlijk en dan krijg je verwacht ik meer respect voor de burgers en hun wensen en ideeën.

  • Rebekka

    ow helemaal mee eens…

    wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je met een petitie niet zomaar ook de wet veranderd,

    en dat je respect moet tonen voor burgerinitiatieven, ook al ben je er niet mee eens.

    (n.a.v. dat je schrijft:“Dat is eerlijk en dan krijg je verwacht ik meer respect voor de burgers en hun wensen en ideeën.”)

    en wat betrefd de mogenlijkheid tot een petitie, ik denk dan maar: beter iets dan niets…

  • Pat

    Beste Rebekka,

    ik denk dat de politiek zich beter kan bezighouden met echt belangrijke dingen zoals armoede, criminaliteit e.d. Er wordt al genoeg tijd verloren aan alle grilletjes van diverse kleine groeperingen. Mensen zoals Jos dragen niet bij in de oplossing van belangrijke problemen, ze creëren er alleen nog wat bij, waarmee ze de reeds gebrekkige werking van onze democratie nog meer ondermijnen. Als je een statistiek zou maken van het aantal bestede uren aan futiliteiten, je zou versteld staan. Jos´ petitie draagt niet bij tot het algemene welzijn van de schoolgaande jeugd. Slechts een klein deel van de leerlingen heeft er baat bij, en daar bestaan dan al alternatieven voor zoals Steiner-scholen e.d.

    Ik ben het ermee eens dat het zijn democratisch recht is om een petitie te organiseren maar of het intelligent is durf ik te betwijfelen. Hij zou beter de positieve energie, die hij ongetwijfeld heeft, aanwenden om echte problemen aan te pakken.

    Pat