Beledigend is het ook Rebekka dat Jos met een petitie, getekend door 40000 mensen er zomaar voor zou kunnen zorgen dat de meerderheid van de kinderen plots op een andere manier les zouden krijgen, een manier die indruist tegen de opinie van een overgrote meerderheid.
Dit is nu typisch voor de rijke, West-Europese landen. Een minderheid, die probeert zijn gelijk te krijgen, ten koste van een veel grotere groep mensen. En als ze dan geen gelijk krijgen is het de meerderheid die respectloos is.
Neen, Rebekka, het doel dat Jos nastreeft nodigt niet uit tot respect voor zijn idee. De mens Jos daarentegen kan ten allen tijden op mijn respect rekenen, ongeacht zijn kleur, ras of welke overtuiging hij dan ook heeft. Maar als hij probeert met de mokerhamer zijn idee door te zetten, dan vindt hij mensen zoals ik op zijn weg, nu en in de toekomst.
Overigens ben ik nog altijd op enkele antwoorden van Jos aan het wachten. Het is gewoon RESPECTLOOS om een tread te starten en je tegenstanders te negeren.
Neem het niet persoonlijk Rebekka, dat is niet de bedoeling. Maar jij zit in een minderheidsgroep en ik ook. Maar om dan op zulke manier je gelijk erdoor te drukken, dat gaat me te ver.
Pat