taakuren?

• monique

Hallo

Ik hoop dat er hier ook docenten zijn die mij antwoord kunnen geven Mijn man is fultime docent en ik vraag me af hoe het zit met de taakuren die hij heeft Als hij het hele jaar op donderdagmiddag vrij is kan het dan zomaar zonder overleg zo zijn dat hij as donderdag wordt ingedeeld bij een sportdag?? En dat dit voor alles zo is?? Dat betekend nl dat ik nooit afspraken kan maken Nu moet ik dus donderdag middag afzeggen voor het schoolfeest van mijn jongste omdat mijn man moet werken en ik geen ander oppas meer kan regelen Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd en ik vraag me ech af of het normaal is in het onderwijs Als het zo is wordt het heel erg tijd om een andere baan te gaan zoeken Ik hoop op wat antwoorden

• Marto

Taakuren kunnen buiten de gebruikelijke lesuren vallen. Het is ook de vraag welke taken er in zijn huidige jaartaak afgesproken zijn. Je kunt met de school afspreken dat je op donderdagmiddag vrij bent. Je bent dan niet verplicht te komen bij activiteiten. Deeltijders hebben vaak dit soort afspraken, i.v.m. mogelijke verplichtingen bij andere werkgevers.

• monique

Dank je wel voor je reactie Er is aan het begin van het schooljaar afgesproken dat de donderdagmiddag de vrije middag zou zijn (behalve dan in tijd van raportvergaderingen en ouderavonden) Ik heb er ook alle begrip voor dat er buiten het lesgeven ook andere dingen horen bij het vak van docent maar ik vind wel dat het erg moeilijk te overzien is tot hoever dat gaat Op het moment is het zo dat er elke week wel iets is wat niet op een planning staat bijkomt Buiten deze sportdag is er ook zomaar een discoavond ingepland deze week waarbij ook wordt verwacht dat iedere docent aanwezig is

• Marto

Het is wat mij betreft duidelijk. Je hebt afgesproken dat donderdagmiddag een vrije middag zou zijn, behalve bij rapportvergaderingen en ouderavonden. Je hebt verder dus geen verplichtingen. Het is nu aan jezelf om wel of niet aan sociale activiteiten mee te doen.

• gh

gh

• Jean Pustjens

Weet iemand misschien hoeveel lesuren een instructeur ‘'groen’' zelfstandig lessen mag verzorgen in het MBO???

Bestaat er ook een taakbeleid voor instructeurs MBO????

Alvast bedankt voor de reactie's.

Met vriendelijke groeten,

Jean

• Philip

In my mind, there is no doubt. On Thursdays, unless there are scheduled report meetings or parent-teacher conferences, you have agreed to have the afternoon free. You, therefore, have no further redactle obligations. Decide for yourself whether you want to take part in group events.

• Andree

Teachers typically have set working hours during the week, which may include both teaching and non-teaching responsibilities such as lesson fnf planning, grading, and attending meetings. However, there may be times when teachers are required to work outside of these regular hours, such as for school events or professional development activities.

• zetisno

Exploring the wildlife in national parks such as 2048 cupcakes Ranthambore and Jim Corbett provides a chance to encounter majestic tigers, elephants, and other exotic species in their natural habitat.

• Drew

De taakuren en het werkschema van een docent kunnen worden bepaald door verschillende factoren, zoals lokale arbeidsregelgeving, collectieve arbeidsovereenkomsten, schoolorganisatie en individuele afspraken met de school ovo game