wiskunde problemen!

• Peerke

Zo leidt je toch toekomstige werklozen op. Ik ben blij, dat ik een aantal zakken van docenten heb gehad, die wel hun vak beheersten en waar je wat leerde.

• Marto

Er is al een generatie (nu twintigers) die een slechte opleiding heeft ‘genoten’. Van deze groep is een groot deel werkloos.

• Peerke

Vroeger hadden leerlingen nog iets van, als een docent zei, dat ze de toekomstige werklozen zouden worden: “Watte? Ik werkloos! Wacht jij maar, over 20 jaar verdien ik meer dan jij!” Tegenwoordig laten ze zich het allemaal lekker aanleunen, als, helaas moet ik het herhalen, een klas vol opgewarmde lijken.

• Tawfik Latouf

Opdracht 1

Los op: stap 1 8x=4x+20

Stap 2 -4x aan beide kanten

Satp 3 4x= 20

Stap 4

delen door 4 aan beide kanten zodat je x overhoud aan de x kant dat wordt immers bedoeld met los op.

Stap 5 x= 5

Stap r is dus het antwoord.

Bij stap 3denkt uw zoon dat hij klaar is. Jammer dat dit niet het volledige antwoord is. Uw zoon moet hier verder gaan tot dat hij heeft opgelost wat er wordt gevraagd namelijk wat is x en niet wat is 4x als hij dit begrijpt dan zal hij snel kunnen inzien dat x 5 is(zie stap 4).

Opdracht 3

Stap 1 12x + 11= 7x+ 14

stap 2 -7x aan beide kanten 5x + 11= 14

Stap 3 -11 aan beide kanten 5x = 3

Stap 4 delen door 5 x =3/5

Stap 4 is hier het antwoord want 3/5 Diervijfde noemen we een breuk en dit is een cijfer.

Dus je zoon kan het wel maar hij maar de som niet af want komt hij steed op het zelfde probleem.

Ik hoop dat uw zoon hier wat aan heeft

• ed

yes

• Erik Koopmans

De oplossing van een vergelijking eindigt met x=…..

Dus als je opschrijft: 8x -4x = 20 moet nog verder:

4x = 20 (nu alles delen door 4 om op x =…. uit te komen)

x = 5

In het wiskundeboek staat vast een stappenplan beschreven voor het oplossen van vergelijkingen.

• M Claassen

De docent heeft getracht het e.e.a. uit te leggen m.b.v. de ‘bordjesmethode’. Dit is een dramatisch slechte manier om een vergelijking op te lossen. Veel beter werkt de balansmethode welke door de leerlingen veel beter te begrijpen is. Hij is eenvoudig te visualiseren tijdens de uitleg en het algoritme toepassen wanneer de uitleg duidelijk is, is ook erg simpel. Helaas zijn er mensen die menen dat bepaalde wiskundige technieken telkens veranderd dienen te worden met dramatische gevolgen voor de leerlingen.

Dit geldt in het bijzonder voor het basisonderwijs waar de meest vreemde capriolen uitgehaald dienen te worden om eenvoudige vermenigvuldigen en delingen uit te voeren. De juf snapt het ook niet meer. Gelukkig gaan er steeds meer stemmen op de oude methodes in ere te herstellen. Die leverden altijd het juiste antwoord en waren eenvoudig aan te leren. De site van Beter Onderwijs Nederland vertelt u daar meer over.

• Curd

Je zoon moet eerst alle rekenlessen van de lagere school uitgebreid gaan herhalen tot hij dat heel goed snapt. Dat kan met rekenboekjes en bijles of met webvideo's.

Je kunt ook een studiebegeleider, coach, pedagoog of psycholoog voor hem zoeken die hem helpt met studievaardighden of met zijn gedragsproblemen en concentratieproblemen en met eventuele emotionele problemen die daar de oorzaak van zijn.

En hij moet ondertussen één of twee jaar terug op school, zodat hij meer tijd heeft voor rekenen en wiskunde.

Ook kan hij wiskundelessen op internetvideo's bekijken. Dat is gratis. Zoek ook via Google-video's en Youtube.com op zoekwoorden: rekenen, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, breuken, enz… Je vind er meer als je in het Engels zoekt.

Webvideo

'TIP 3 - CSE Wiskunde vmbo GL '

http://www.youtube.com/watch?v=0mALAcrADFc

www.youtube.com/watch?v=0mALAcrADFc

Honderden gratis webvideo's met Nederlandse wiskundeles van markdackus

http://www.youtube.com/results?search_query=markdackus&aq=f

www.youtube.com/results?search_query=markdackus&aq=f

• wiskundeimpuls

http://wiskundeimpuls.nl/

• kallouch

joshua heeft een grote collectie dvdd's met films,248 stuks om precies te zijn.Daarvan zijn er voor 1 tekenfilm2musicals en 5 avonturenfilms.Bereken hoeveel er zijn van elke soort.Hoeveel films zijn er van elke soort.