Dringende vraag

  • chantal

    Hoi

    Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te vragen zo niet dan hoor ik het graag waar ik de vraag wel kan stellen.

    Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld voor twee opleidingen namelijk verpleegkunde en onderwijsassistente op twee verschllende scholen. Ik ben aagenomen op de opleiding verpleegkunde en heb dit door gegeven aan de school van herkomst daar ben ik gestopt omdat het speciaal onderwijs was voor langdurig zieken kinderen/jongeren. Maar nu heb ik gistren te horen gekregen dat ik een vorm van reuma heb en dat het niet verstaig is om de opleiding verpleegkunde te gaan doen dus nu wil ik graag de opleiding onderwijsassistente gaan doen. Dus ik vanochtend gebeld waarom ik niets meer van de opleiding gehoord had. Krijg ik te horen dat ze me uitgeschreve hebben omdat ze van andere (wie weet ik to op heden niet heb wel een vermoede) gehoord hyebben dat ik aangenoemn ben vooor de opleiding verpleegkunde. Nu is mijn vraag mag een school mij uitschrijven zonder dat ik hen hier over in gelicht heb en zonder mij er van te verwittigen? En wat kan ik hier aan doen?

    groetjes chantal

  • an

    Is het vak onderwijsassistent nog wel een goede keus ??

    volgens mij is dat een baan die wordt wegbezuinigd, als je een HBO opleiding aan kan is de PABO ook een idee?

  • chantal

    dat is het juist ik kan geen hbo opleiding aan anders had ik dat wel gedaan. Maar ik heb maar een vmbo diploma.

  • Marialouisa

    Je kunt je toch gewoon opnieuw aanmelden voor de opleiding tot onderwijsassistent? Wat is het probleem? Is deze opleiding vol? Je hebt nog tot augustus om je aan te melden lijkt mij.

  • chantal

    Hoi

    Be er achter van wie de school weet dat ik op de verpleegkunde opleiding ben aangenomen. Maar het blijkt dat ze tegen die leraar gezegt hebben dat ze met mij contact op zouden nemen. Niet gebeurt dus.

    Waarom ik me neit op nieuw aanmeld. Ik heb tegen de school waar ik de opleiding wl gaan volgen gezegt dat ik daar wel graag naar toe wil en dat ik het e niet eens mee ben met de uischrijving wat zij gedaan hebben. En dat ik graag op nieuw aangemeld wil worden. En daar heb ik nu een brief over ontvangen waarin staat dat mijn aanmelding niet meer op nieuw willen op starten want ze hebben veel te veel aanmeldingen en dat ik me maar ergens anders moet aanmelden.

    Marialouisa

    Het probleem was ik wist niet of een school mij zomaar mag uitschrijven en wilde graag advies wat ik hier tegen zou kunnen doen.

    Groetjes chantal