creatieve vakken

  • carla

    Ik ben werkzaam als onderwijsassistent bij de creatieve vakken. Dit is mijn passie. ik vind het geweldig om te doen. Ik ben aangenomen om mijn technische achtergrond. Inmiddels ben ik begonnen aan de opleiding onderwijsassistent en als het goed is kan ik hem over twee weken afsluiten. Dan heb ik namelijk een eindgesprek, met als stelling: De creatieve vakken moeten blijven. Gelukkig kan ik met mijn enthousiasme het belang van de creatieve vakken goed onderbouwen, maar ik zou het ook graag willen onderbouwen vanuit het creatieve denken en het belang van het onderwijs. Dit kan ik niet goed onder woorden brengen, het beeld is er wel maar dan de woorden. Wie kan mij tips geven?

    Alvast bedankt

    Carla

  • Marto

    Ik denk dat het belangrijk is om uit te leggen wat je onder creativiteit verstaat.

    Je zou hieronder technisch en kunstzinnig creatief kunnnen onderscheiden. Technisch is bijvoorbeeld, hoe bouw je een boomhut in een boom zonder takken.

    Kunstzinnig creatief is hoe ziet een aaansprekende poster voor een tentoonstelling eruit.

  • Marialouisa

    Creativiteit stimuleert het denken buiten “hokjes”. Door zelf dingen te bedenken bij de creatieve vakken, wordt kinderen geleerd dat ze best zelf dingen kunnen bedenken en dat niet alles voorgekauwd hoeft te worden.

  • po

    op