Hallo,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van wat vragen. het volgende is namelijk het geval:
Ik ben ouder van een kind op de basisschool en daarbij voorzitter van de ouderraad. Onze school bestaat uit 3 lokaties die sinds de fusie, een aantal jaar geleden, zijn samengevoegd. Deze 3 lokaties worden geleid door 1 algemeen directeur en 3 afzonderlijke adjunct directeuren. Het probleem is nu dat er een enorme leegloop is op hoofdzakelijk 2 lokaties waardoor 1 lokatie heeft besloten de groepen 7 en 8 te verdelen over de andere lokaties. De ouders willen dan ook dat evt. broertjes/zusjes uit de lagere groepen ook naar de school gaan waar hun broe/zus naar toe gaat.
Hier wil de algemeen directeur niets van weten en dit wordt ook niet toegestaan. Als ouders aangeven dan naar de lokatie van hun eigen keuze over te willen stappen wordt er door de algemeen directeur aangegeven dat dit absoluut niet is toegestaan. Ook een hele andere school is niet toegestaan en de directeur geeft aan dat je daar niet zomaar naar toe kan en dat dat ook niet gebeurt.
Het grote probleem is namelijk dat de ouders van de inkrimpende lokatie al menig probleem te verduren hebben gehad waarbij kinderen door leerkrachten zijn geslagen en er kinderen zijn die absoluut niet meer naar school willen door de negatieve sfeer die er hangt. Als ouderraadslid van een hele goede lokatie vind ik dit een zeer kwalijke zaak.
Ik heb de ouders voorgesteld om al hun grieven op papier te zetten en deze te zenden aan het bestuur van de school de PCOU. Naar mijn inziens mag een directeur de ouders niet weigeren over te stappen naar 1 van de andere lokaties als daar al een kind naar toe gaat. Ook het overstappen naar een andere lokatie omdat de sfeer daar beter is mag volgens mij ook geen probleem zijn.
Heeft iemand een idee waar ik info hierover kan vinden want de directeur is totaal niet in voor een goed gesprek.