Ervaringen met World Travel School?

  • Monique

    Ik zit er aan te denken om een opleiding te volgen via WTS. De Wts 1 opleiding.

    Zijn er mensen die deze opleiding ook hebben gevolgd?

    Ik wil graag ervaringen hiervan lezen. Ik weet ook niet of deze school goed staat aangeschreven bij werkgevers. En of je dus snel een baan vindt met deze opleiding.

    Groetjes Monique

  • Marialouisa

    Hoi Monique,

    Al wat jaartjes geleden heb ik WTS 1 gedaan (1998). Zo te zien is het programma hetzelfde gebleven. Je leert van alles een beetje. Het is natuurlijk een korte opleiding en niet zo uitgebreid als een 4-jarige mbo opleiding. Het tempo ligt wel behoorlijk hoog (je moet natuurlijk veel leren in korte tijd en dit is zowel een voordeel als nadeel) en de kosten voor de opleiding ook. Het is waarschijnlijk aan te raden om ook WTS 2 te doen (weer een hoop euro's). Wil je weten of het goed ligt bij bedrijven? Bel dan bedrijven waar je zou willen werken en vraag de personeelmanager wat hij/zij van het diploma vindt of dat ze liever een ander diploma zien. (misschien vind je dit wel eng om te doen, maar het is wel de beste manier om erachter te komen). Ik zelf heb bij de VVV gewerkt, maar zij namen ook mensen zonder toeristische opleiding aan. Wat voor werk zou je trouwens willen doen?

  • po

    op

  • Denker

    echt