schoolreisje

  • rebekka

    Wat vinden jullie hiervan? Leerling uit de bus gezet tijdens schoolreisje.

    http://www.nu.nl/news/743570/122/School_dumpt_leerling_op_snelweg.html

    Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dit echt niet kan, en wat mij betreft zelfs persoonlijk strafbaar zou moeten zijn. (hij is tenslotte minderjarig)

    Vervolgens schiet bij mij de volgende vraag binnen. Hoe ethisch verantwoord is het om een leerling niet mee te nemen omdat er niet betaald is/ kan worden….?

    De rest van de klas gaat wel. Het gaat om een vrijwillige bijdrage, maar eigenlijk hangt daar zo'n zwaar sociaal kaartje aan…

  • Marto

    Dit is wel heel slordig.

    Als ze hem niet mee hadden willen nemen, dan hadden ze hem bij het instappen al moeten weigeren. Midden op de weg afzetten is dan ook al geen stijl. Zet hem dan op een treinstation af en geef hem een treinkaartje.

    Als de school wil dat er betaald wordt, zijn er meer middelen dan alleen een brief schrijven, hoewel ik erken dat het moeilijk is om relatief kleine bedragen op te eisen.

    Ik vind overigens dat deze jongen geen slachroffer had mogen worden van een conflict tussen ouders en school.

    In het bericht staat overigens geen weerwoord van de ouders beschreven. Het vehaal wordt hierdoor toch tamelijk eenzijdig belicht. De krant had beter onderzoek moeten verrichten.

  • Marto

    Vanmorgen stond in de krant dat er wel betaald was door de ouders.

  • rebekka

    ongelooflijk!!!

    en weetje… school kan hier gewoon mee wegkomen! Het zou gewoon strafbaar moeten zijn! Als ze toegeven dat het incorrect was van de desbetreffende leerkrachten zijn ze er klaar mee….

    Ik vind het niet nogal wat! een minderjarige in de middle of nowhere achterlaten. Lekker verantwoordelijkheidsgevoel! pffff

  • harm

    Nu had ik gelezen dat de jongen aan de aandacht ontsnapt was en stiekem in de bus was gaan zitten. Het was erg slordig om hem op die parkeerplaats af te zetten en niet op de trein (maar ja, dan moesten de ouders ook weer dat kaartje gaan betalen).

    Ik ben er niet bij geweest maar heb moeite met het feit dat die scholier enigszins zielig gevonden wordt.Vertelde (geschreven) verhalen weergeven nooit de precieze feiten en dus moeten we gissen naar dat wat er gebeurd is. Mijn principe: waar 2 een conflict hebben, hebben 2 schuld.

  • rebekka

    mee eens, maar een kind is een kind. En die kun je ongeacht wie er schuld heeft niet zomaar ergens op straat zetten.

    En wie er allemaal in de bus zit, is hoe je het went of keert de verantwoordelijkheid van school. En idd hij is er stiekum in geklommen, en dat is niet onoverkomenlijk om dat niet in gaten te hebben,. maar je kunt daar dan wel met een andere manier mee omgaan.

    (hoorde trouwens dat de directeur ook gelijk heeft toegegeven dat dit nooit had mogen gebeuren en dat hij erg benieud was naar het verhaal van de leerkrachten. jammer dat ze dat niet meer laten weten, ben daar dan wel weer benieuwd naar)