Hoe om te gaan met NIET integere juf

  • Esta

    Ik heb problemen met de juf van mijn kind van 8 jaar.

    Ze heeft mij een aantal aangevallen en vreemde uitspraken gedaan over mijn kind, waar alle ouders omheen stonden.

    2x gebeurt en ik was het zat. Bij de directeur een gesprek gehad, met haar en ene keer zonder haar.

    De directeur nam mij erg serieus, gaf ruimschoots toe dat dit niet kon.

    Hij heeft mij laten vertellen en aanhoord.

    2e gesprek met de direc. en haar erbij. Ik heb gesproken, netjes, beleefd maar wel heel direct en confronterend.

    De direc. nam het niet voor haar op, sprak haar duidelijk toe op het beleid wat betreft communicatie en discretie.

    Ik ben niet de eerste die er mee kwam, hij vertelde mij dat deze berichten hem al veel vaker bereikten en dat ik vooral moet blijven komen al s er iets is.

    Afijn, in dat gesprek de afspraak met haar gemaakt dat ze dit niet meer doet. Als ze mij wil spreken over eoa dat ze dit na school doet of tijd reserveert.

    De 2e dag na de meivakantie meteen weer bal.

    Had ze ene andere ouder, uit een andere klas vertelt dat ze niet op goed voet stond met mij.

    Weer praten over mij tegen een ander.

    Boos was ik, en weer naar de directeur.

    Die nam mij wederom serieus en hij zou haar wederom erop aanspreken.

    Maar nu in de tussentijd, wat doe ik..dit kan zo toch niet doorgaan, wat is dit voor mentaliteit.

    Ik sprak ene andere leerkracht waar ik redelijk bevriend mee ben geraakt en al mag die niet veel zeggen toch vertelde die mij hoeveel problemen ze al gehad hebben met het karakter van deze juf. Dat bevestigd mijn onhebbelijk gevoel wel en ook dat ik de grens moet blijven trekken met haar.

    Wat kan ik nog meer doen?

    Ze is niet aanspreekbaar, wordt hysterisch, vandaar direct naar directie gegaan die toch al op de hoogte was!

    Vinden jullie dit normaal?

    ik h eb nog meer kinderen op de BS en dit nooit aan de hand gehad en het er nooit met iemand aan de stok gehad.

    Zij wel met mij blijkbaar.

    Kan niet veel details kwijt om haar privacy te bewaren maar dat het ene heks is staat vast.

    Wat kan ik nog meer doen als dit niet ophoudt???

    Dank voor het lezen met dit mooie weer

    Liefs

    Esta

  • klaar

    Wat een vervelende situatie. Ik vind het wel vreemd dat er door de directie niet ingegrepen wordt (niet zichtbaar) maar je weet hiervan nooit de reden…

    De volgende stap zou een brief/gesprek richting bestuur kunnen zijn. Als u de directie hiervan op de hoogte stelt, lijkt me dat geen probleem.

  • regina

    De directeur zegt dat hij al eerder zulke berichten heeft gehad, de docent waar het over gaat praat over u tegen andere ouders, een docent die over zijn collega met u praat, het begrip privacy is ver te zoeken op deze school. Probeer het via de reguliere klachten procedure die de school heeft.

  • rebekka

    ik vind het eigenlijk al heel wat dat de directie je serieus neemt. Mijn ervaring is (op verschillende scholen) dat dit helemaal niet vanzelfsprekend is.

    Ik ddenk dat zolang de directeur je serieus neemt, je het steeds maar moet blijven melden en bijvoorbeeld de volgende keer vraagt welke akties hij onderneemt, omdat het gedrag niet afneemt.

    Ik denk dat niet de school hier de boosdoener is, maar de juf. Ze kan erop aangesproken worden, maar verder kan de directie niet zo veel ben ik bang. Bijvoorbeeld ontslag is denk ik zo goed als onmogenlijk. Werknemers worden enorm beschermd..

    Wat verwacht je hoe de school dit moet/kan oplossen? Die verwachting kun je natuurlijk uitspreken naar de directeur toe.

  • anneke

    Ik vind dat haar ook duidelijk gemaakt moet worden (door de directie) dat zij geen

    opmerkingen mag maken tegen andere ouders.

    Mocht je het idee hebben dat er verder niets gedaan wordt, dan naar ouderraad en

    bestuur.

  • Esta

    Hoi Allemaal,

    hartelijk dank voor jullie reageren.

    Het is idd prettig te weten dat de direct.mij serieus neemt.

    Er wordt mij ook verteld dat ze op haar gedrag wordt aangesproken..

    Alleen nu bedenk ik mij dit…

    Dit gaat al een aantal jaren zo begrijp ik van de directie. En dan bedoel ik met name klachten van ouders die ook tegen haar gedrag aan lopen.

    Kan het zo zijn, dat de directuer mij aanhoort en ik mij daardoor gerust voel, dat hij dit doeet om verdere escalatie te voorkomen. Immers hij sust mijn woede en teleurstelling als preventieve handeling zodat ik geen officiële klacht zal indienen of het hoger op zal gaan zoeken. Want dat is immers niet in zijn belang.

    Het is bijna einde schooljaar en daarom kan ik mij afvragen wat ik er nog mee moet.

    Het lijkt mij aannemelijk dat de school er ook zo over denkt. Sussen, met andere woorden, pappen en nathouden.

    Zolang ik als ouder dus rustig blijf en zo kan de deksel weer op de zaak.

    Overigens dat ik hier met een andere collega in privesfeer over heb gesproken is ook niet netjes.Deze leerkracht is alleen door je jaren heen een vriendin geworden waar ik mee sport. Het is lastig voor haar en zegt ook niet teveel te willen zeggen over de integere juf maar aan de andere kant zag ze mijn verdriet en wanhoop en gaf mij steun door in weinig detail uit te leggen dat het niet aan mij lag en dat er zovelen tegen dit probleem aanlopen . Daar is het bij gebleven ook, verder geen gezaag,. dat kan ook niet.

    Ik sta niet te kletsen op het schoolplein om dit kwijt te willen aan andere ouders.

    Nooit gedaan, omdat het ten eerste de - kracht uit mijn klacht - haalt en ik door de directie - terecht- zal wordne aangesproken o het feit - wat u niet wilt dat u geschiedt…

    Ik waar mij daarvoor.

    Alles wat andere ouders weten is via dit heerlijk hysterisch juffie.

    en geloof mij, dat voel tniet lekker.

    Mensen, incl.myself doen snell aan beeldvorming. Of het nou of waarheid berust of niet.

    En tja dan moe tik eignelijk ook nog eens maling hebben aan wat anderen van mij vinden en eignelijk bezit ik die eigenschap wel.

    Maar het is toch wel zo dat je als mens zelg bepaald wie wat wel, en wie wat niet van je weet. En doordat zaken zo verdraaid worden door deze juf wordt en een onwaar beeld over mij geschets, en daar heb ik problemen mee.

    En ik heb een probleem met het feit dat ik hier uberhaubt mee bezig moet zijn. Zonde van mijn energie toch!!

    Fijne zondag nog allen en liefs,

    Esta

  • Jos van der Sterre

    lees eens op www.vrijwaardingsschool.nl . Je bent niet de enige met dit soort problemen. In elke klas is wel een kind het pisdpaaltje van de leerkracht.

    Helaas kunnen leerkrachten en scholen niet , ik zeg NIET tegen kritiek op hun handelen. Leerkrachten geven in elk onderzoek opnieuw aan dat ouders niet kunnen opvoeden. De oorzaak van problemen worden door scholen altijd bij kind en ouders gelegd.

    groetjes

    Jos

  • Esta

    Dankjewel voor deze toelichting en de site, ga er meteen eens even kijken.

    Groetjes

    Es

  • gerrie smits

    hoi

    ook ik heb z,n zelfde geval meegemaakt vele ouders zijn naar de directie geweest steeds werd er gezegd dat er iets aan gedaan werd..

    er is zelfs nog meer gebeurd die juf deed de kinderen geestelijk en lichamelijk mishandelen

    tenslotte heb ik een brief aangetekend verstuurd naar de directie en het school bestuur maar wat schetste mijn verbazing toen, er werd nog niks aan gedaan ik heb toen en brief gestuurd naar de stichting k.o.m.m dat staat in ieder schoolkrant daar gesproken met mvr rangerooy

    toen is er wat aan gedaan naar een onderzoek natuurlijk maar tenslotte is ze onslagen en terecht!!

    en ook al loopt het bij jou op het einde schooljaar ik zou het er niet bij laten zitten

    ze heeft geen recht om zo te doen al denken sommige leerkrachten dat

    groetjes gerrie

  • angel

    Integer

    deze woordterm heb ik laatst ook voor de kiezen gekregen

    wij verkeren in de bizarre situatie dat een net afgestudeerd pabo juffie samen met vriendje lief onze woonboerderij hebben gekocht

    het feit dat dit juffietje de koper was werd aan onze zoon medegedeelt via juffie en school.

    ik heb het verzoek ingedient om daar toch maar niet met nick kinderen in het algemeen over te praten het zijn geen kinder zaken.

    er gebeuren diverse vreemde toestanden omtrent deze kopers(juffie en lover)

    advocaten vliegen ons om de oren en keer op keer komt onze zoon thuid met mededelingen die zonder meer bij een advocaat ook thuishoren.

    logischerwijs spreek je na drie keer met dergelijke voorvallen te zijn geconfronteerd de directie aan die deelut ons mede de brief te hebben gelezen zichzelf hierin en collega,s niet in herkent noemt de school integer en daarmee basta versinselen

    het enige wat wij hieruit kunnen opmaken is dat deze school met ernstige pedagogische didaktische onkunde te kampen heeft.

    en ons kind is hoogstwaarschijnlijk bijzonder hoogbegaafd om tot drie keer aan toe met dergelijke versinselen thuis te komen.