geloof

  • angelique

    ik heb gezegd tegen mijn buurvrouw (deze had beker van mijn dochter gevonden)

    ik dacht al waar heb ik godsnaam die beker gelaten+is dit vloeken of niet

    wie kan mij helpen

    ik werd hier streng op aan aangesproken en ik ben mij van geen kwaad bewust

    mvg angelique

  • jk

    Kijk eens op deze site

    http://www.bondtegenvloeken.nl/overvloeken.php#wat

    dan begrijp je de reactie van je buurvrouw waarschijnlijk beter.

    Het is overigens een veelgebruikte uitspraak van niet gelovige mensen, ik doe het zelf ook wel eens maar probeer er op te letten als ik met mensen praat die gelovig zijn.

  • Yvonne

    Ik geloof zelf ook, maar ik zie dit niet als vloeken hoor…

    Ik zeg het zelf soms ook wel eens…

  • willemijn

    Dat zegt denk ik meer over degene die je erover aansprak, dacht ik zo.

    Ik zou het niet in mijn hoofd halen hier iemand over aan te spreken, zeg het zelf ook vaak dus…

    Ik hoop niet dat je je hebt laten intimideren hierdoor. Je zou jezelf nog beperkt gaan voelen in je woordkeuzes en dat mag nooit de bedoeling zijn.

  • MC

    Wat een slap geouwehoer hier.

  • angelique

    nou ik wil toch nog even reageren,overigens ben ik wel gelovig ik ben katholiek

    maar ik vind dit vrij overdreven ik roep ook geen gvd dat kan kwetsend zijn

    maar we leven in een vrij land,en ik vind dat het geen secte achtige neigingen moet krijgen.het geloof

    ik woon in een dorp waar veel hoedjes knoetjes en rokjes zijn die naar mijn idee

    te ver gaan.

    hun zijn perfect hun kinderen doen nooit wat…..tuurlijk niet.

    maar ze komen wel aan de deur waar wij onze caravan stallen en of we daar een bon van hebben,want een kennis van hun heeft een boerderij met loodsen(2)waar ze ook wel een caravanstalling van willen maken en dan zegt hij ook nog dan geven we 1 stalling op en de andere doen we zwart(dit schoot mij jammer genoeg te laat weer te boven anders had ik na die fijne berisping dit terug op hun bord gelegd.

    want dit mag wel nou wij geven alles aan de belasting op dragen onze premies af

    leven zo goed mogelijk maar wel in het normale.

    hier zijn veel streng gelovigen ondernemers,ze doen veel dingen die verboden zijn

    maar zitten op zondag in de kerk met hun pak aan ….in mijn ogen scheinheilig te zijn als je maar op zondag 3 keer in de kerk zit dan mag je de hele week doen wat god verboden heeft.dat moeten ze dan maar lekker zelf weten maar spreek mij dan ook niet aan

    wie houdt wie nou voor de gek

    dit soort mensen zorgen er zelfs voor dat ik me steeds meer van het geloof afkeer.

    ik zeg altijd leven en laten leven,en vindt jezelf niet beter dan een ander.

    jk schreef:

    >

    > Kijk eens op deze site

    >

    > http://www.bondtegenvloeken.nl/overvloeken.php#wat

    >

    > dan begrijp je de reactie van je buurvrouw waarschijnlijk

    > beter.

    >

    > Het is overigens een veelgebruikte uitspraak van niet

    > gelovige mensen, ik doe het zelf ook wel eens maar probeer er

    > op te letten als ik met mensen praat die gelovig zijn.

  • Willem

    geloof is voor je zelf. Val anderen daar niet mee lastig.

  • Chris

    Het is je recht om er zo over te denken maar vergeet niet dat iemand anders vanwege dat recht andere waarde kan hebben dan jij hebt. Als je het daar niet mee eens bent en lekker wil vloeken of gods naam gebruiken op de manier zoals jij doet moet je weten dat dit de relatie met iemand beinvloed. dat is alles wat het doet. Het gedrag van mensen beinvloed de relatie die ze met anderen hebben. In een streng Christelijk dorp komt het er op neer dat je paria wordt. Niemand gaat meer met je om (of dat erg is een een andere vraag). Zelf ben ik niet gelovig maar wel gelovig opgevoed. ben zeer vuil gebekt maar weet op de juiste momenten me in te houden. Een van mijn beste vrienden is streng gelovig en daar kan ik gewoon bij vloeken, hij kent mij. Als zijn ouder op bezoek zijn en ik even langs kom weet ik dat ik even moet inhouden. Logisch lijkt me.

    Als iemand je aanspreekt op wat je zegt kan het dus betekenen dat hij zij wel zeker de relatie met je waardeert maar bang is dat door het gevloek die relatie op het spel komt te staan. Het is aan jou om te kijken of je een goede relatie met je buurvrouw belangrijk genoeg vind om op je woorden te letten….

  • angelique

    ha chris,

    mijn verhaal komt op hetzelfde neer als die van jou,ik houd rekening met mijn mede

    mens ik vloek ook zeldzaam maar het woord in godsnaam floept er bij mij nog wel eens uit.

    maar ik ga nou niet op mijn tenen lopen omdat sommigen in dit dorp zich op een secteachtige manier voortbewegen.

    ik geloof zelf maar misschien op een iets te soepele manier.

    gelukkig heb ik helemaal niks met mijn overbuurvrouw,dus heb weinig te verliezen.

    de mensen die ik om mij heen heb gaan er wel zo n beetje op dezelfde manier mee om als mij dan heb ik het over familie en vrienden.

    en dat zijn toch de mensen waar ik mijn dingen mee deel.

    wij laten al veel veel voor de strenggelovigen hier,dat heet rekening houden met je mede mens maar het kan ook te ver gaan.

    en als ik in mijn eigen huis het woord in godsnaam gebruik tja dat is dan niet aan haar om te doen of ik dan in 1 keer een superslecht mens ben

    maar het gebeurde heeft hier al veel discussies doen oplaaien en ach je krijgt de lachwekkendste verhalen hier.

    bv ooh zij er 1 mijn buurvrouw vroeg als mijn kind komt spelen of ze haar kind dan een rok aan wil doen…..dat heeft ze niet gedaan.

    en nu mag dat kind daar niet meer binnen spelen dan heb je het over kinderen van 5 a 6 jaarhoe hard kan je zijn en hoe goed christen ben je dan.

    jij laat jou vriend in zijn waarde en hij jou en zo hoort het

    bedankt voor je bericht