toch bso gekozen

  • petra

    Ik had een aantal weken geleden gezegd jullie nog even op de hoogte te houden van mijn beslissing.

    Wij hebben besloten toch onze dochter naar het bso te laten gaan.Ik ben op de school wezen kijken en heb daar een goed gevoel gekregen,zeker ook het aanbod van lesmateriaal sprak mij aan. Ook merk ik steeds meer dat mijn dochter echt moeite heeft met de leerstof op de basisschool.Ik heb er met mijn dochter over gesproken,en na een emotionele start van dit gesprek kwam hieruit dat ze zelf ook bang was om naar gr 4 te gaan omdat zij denkt dit niet te kunnen.

    Dit was voor mij doorslaggevend,mijn dochter heeft nog niet op de school gekeken maar lijkt het geheel te hebben geaccepteerd. Ze verteld het tegen haar vriendinnetjes en die reageren heel lief en belangstellend. Het lijkt wel of ze er naar uit kijkt en het haar rust geeft. Ik hoop dat ik de goede beslissing heb genomen en dat ze net zo gelukkig word op die school als op haar huidige school. Maar ja dat is afwachten.

    Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie reactie`s ik heb hier veel aan gehad.

    groetjes Petra

  • petra

    ik bedoel natuurlijk SBO

  • rebekka

    wat zal er een last van je afgevallen zijn, dat je een besluit hebt genomen!

    ook fijn dat je dochter er ook blij mee is ;)

    enneuh… tis een overwogen beslissing, dus altijd de juiste! dat moet je onthouden!!!!

  • petra

    Dank je wel ik zal het onthouden.

    Het vervelende is dat nu we de beslissing hebben genomen,maar vanmorgen te horen kregen dat het allemaal toch niet zo makkelijk gaat.Onze dochter moet weer helemaal opnieuw getest enz.Nu is het afwachten of dat nog kan voordat het nieuwe school jaar begint anders kan ze pas na de herfst vakantie.

    Dit was wel even een tegenvaller,maar ja toen ik het net tegen mijn dochter vertelde dat ze weer getest moest worden,riep ze oh yes dat vond ik super leuk.Dus het gaat vast allemaal goed komen.

    groetjes Petra

  • rebekka

    owkee, nog een tip ;) heb imiddels erg veel ervaring op dit gebied…:)

    laat regelmatig van je horen. Probeer tijdsafspraken te maken. Ze zullen zich er vaak niet aan houden, maar het geeft toch een soort stok achtrer de deur… En voor jou een reden om te vragen hoe de stand van zaken inmiddels is…

    Op deze manier hebben wij “meegedacht” met de betrokken instanties. (zonder verwijtend te zijn hoor!) en ik heb echt de indruk dat dat echt helpt… je komt dan minder snel op de stapel te liggen…

    (wel een conclusie die ik heb moeten trekken, die toch wel schokkend is…althans dat vind ik zelf)

  • petra

    Helemaal mee eens ik ben gelukkig iemand die er altijdmet mijn neus bovenop zit dus volg alles op de voet.

    Ik heb ook heel duidelijk aangegeven bij de school dat ik spoed wil,zeker omdat ze mij eigenlijk de verkeerde info hebben gegeven hun dachten natuurlijk de test van vorig jaar te gebruiken.

    Bedankt voor de tip ik blijf erachter aan zitten.

    groetjes Petra