sph-er in het onderwijs

  • linda

    hallo allemaal,

    ik volg momenteel de opleiding SPH, nu wil ik graag weten wat de kansen van een SPH'er in het onderwijs zijn. Wie kan mij daar bij helpen?

  • bloblo

    Nihil, ik adviseer u door te gaan naar de Pabo.

  • rebekka

    weet dat er sph-ers gevraagd worden binnen het speciaal onderwijs, als bijv. SOVA-trainers….. Maar dat zijn maar weinig banen.

    Als klassenassistent kun je ook aan het werk met sph, maar daar is eigenlijk een MBO opleiding voor nodig…

  • Theo

    Kijk bijvoorbeeld eens op:

    http://www.ehva.nl/algemeen/kopopleiding.htm

    (Hogeschool van Amsterdam)

    Na HBO SPH kun je de opleiding tot leraar pedagogiek volgen. Deze zogenoemde kopopleiding duurt (ruim) 1 jaar.linda schreef:

    >

    > hallo allemaal,

    >

    > ik volg momenteel de opleiding SPH, nu wil ik graag weten wat

    > de kansen van een SPH'er in het onderwijs zijn. Wie kan mij

    > daar bij helpen?

  • wiwes

    Hallo,

    Heb zelf de sph opleiding vele jaren geleden ook gevolgd.

    Nadien een geruim aantal jaren op de groep gewerkt en hier de nodige groepservaring opgedaan met zeer moeilijk opvoedbare jongeren, en gedragsgestoorde jongeren.

    Hier wel de basis van het werken met een groep geleerd, zodanig dat ik nu een klas beter kan managen.

    Nadien mw opleiding gevolgd en nu bezig in laatste halve jaar docentenopleiding te Leeuwarden. Ondertussen al weer een jaar aan het werk binnen het onderwijs.

    Deze route bevalt mij prima, veel bagage die ik kan overdragen binnen het onderwijs, en laat de collegae docenten mij het vak van docent stukje bij beetje maar bijbrengen………

    Nieuwe inbreng, en kijk op zaken kan binnen de schoolse cultuur m.i.geen kwaad.