contract

  • angel

    Ik ben al een aantal jaren actief binnen het onderwijs

    nou wordt ik op de school van mijn zoon geconfronteerd met een ludieke handtekeningaktie , mijn zoon zijn rekenen gaat zomaar spontaan inneens bergafwaarst …vreemd vreemd constateerd de plaatselijke dorpsschool juf (er is verschil tussen dorpsschool juf en juf uit bv de bijlmer dat zuilt u wellicht begrijpen)

    er is een plan ontwikkeld met de didaktische uitleg voor mij als ouder enige aanwijzingen omtrent het karakter van je kind is helaas noodzakelijk want je kan niet meer van een juf anno 2006 verwachten dat het bijzonder hoge onderwijskundige kwalificaties bezit laat staan het vermogen om een kind te begrijpen in de klas.

    om niet teveel van het onderwerp af te dwalen krijg ik na de paiertjes te hebben doorgelezen een pagina voor mijn neus waarin ik wordt verzocht om mijn handtekening te zetten …ik barst in lachen uit.

    dat was fout..dit begreep de juf niet nog minder begreep deze juf dat ik geen handtekening heb gezet.

    Ik ben om precies te zijn 16 jaar actief binnen het onderwijssysteem zowel basisonderwijs als vmbo en last but not least ook binnen gevangeniswezen doceer ik de jongeren…maar nog nooit een handtekingen aktie op deze manier

    zijn er meer ouders die hier mee geconfronteerd worden?

  • LS

    Ik moest op de vorige school (ook een dorpsschool) van mijn kinderen overal mijn handtekening voor zetten. Toestemming voor RT, tekenen voor het zien van het handelingsplan, etc…

    Op de huidige school hoef ik nooit ergens voor te tekenen.

    Hoop dat je wat aan de info hebt. By the way, welke groep zit je zoon? Hoor namelijk wel vaker dat kinderen “opeens” achter blijken te lopen. Meestal raken de leerkrachten in groep 8 in paniek. Blijkt “opeens” meer dan de helft achter te lopen?!?!?

    Groetjes,

    LS

  • angel

    groep 5

    ik denk dat het meer de juf is die achter loopt….op pedagogisch vlak

    er zijn gewoon gradaties binnen het onderwijs

    je kan dorpsscholen en stadsscholen tegenover elkaar zetten

    maar je kan ook de diverse stadsdelen weer tegenover elkaar zetten

    ik zie het ook meer als twijfel en onzekerheid van de school over het eigen presteren.

  • LS

    Denk ik ook, in mijn geval had men nogal wat kritiek gekregen van de schoolinspectie.

    Mijn zoon zit ook in groep 5. Ben sinds enkele maanden zelf bezig met bijles met rekenen. Dat heeft zeker effect. Vooral het iedere dag opdreunen van de tafels.

  • amber

    Och, maar als jezelf in het onderweis zit kun je ,m zelf ook wel beispeikeren.

  • angel

    oh dat zal best

    daar ging het alleen niet om

  • ik wordt

    Och, maar als jezelf in het onderweis zit kun je ,m zelf ook wel beispeikeren.

    Is dat wel verstandig????????????????

  • angel

    het is niet logisch ieder kind komt in een fase dat het niks van paps en mams meer zal aannemen.

    en tevens wat is er voor lolligs aan dat je moeder ook juf is?

  • hmmm

    Beste Angel, na 16 jaar in het onderwijs lijkt het me de hoogste tijd om een opfrissingscursusje te volgen in het Nederlands, zodat je studenten weten wanneer een werkwoord eindigt in ´t´, ´d´ of ´dt´. Maak ineens een afspraakje met Melissa om te leren of het ´ei´ of ´ij´ moet zijn

  • angel

    gelukkig geef ik nog steeds geen nederlands