Ik ben al een aantal jaren actief binnen het onderwijs
nou wordt ik op de school van mijn zoon geconfronteerd met een ludieke handtekeningaktie , mijn zoon zijn rekenen gaat zomaar spontaan inneens bergafwaarst …vreemd vreemd constateerd de plaatselijke dorpsschool juf (er is verschil tussen dorpsschool juf en juf uit bv de bijlmer dat zuilt u wellicht begrijpen)
er is een plan ontwikkeld met de didaktische uitleg voor mij als ouder enige aanwijzingen omtrent het karakter van je kind is helaas noodzakelijk want je kan niet meer van een juf anno 2006 verwachten dat het bijzonder hoge onderwijskundige kwalificaties bezit laat staan het vermogen om een kind te begrijpen in de klas.
om niet teveel van het onderwerp af te dwalen krijg ik na de paiertjes te hebben doorgelezen een pagina voor mijn neus waarin ik wordt verzocht om mijn handtekening te zetten …ik barst in lachen uit.
dat was fout..dit begreep de juf niet nog minder begreep deze juf dat ik geen handtekening heb gezet.
Ik ben om precies te zijn 16 jaar actief binnen het onderwijssysteem zowel basisonderwijs als vmbo en last but not least ook binnen gevangeniswezen doceer ik de jongeren…maar nog nooit een handtekingen aktie op deze manier
zijn er meer ouders die hier mee geconfronteerd worden?